Informacja na stronę
Drogi Użytkowniku,

Administratorem Twoich danych osobowych jest Agencja Rynku Energii S.A z siedzibą przy ul. Bobrowieckiej 3, 00-728 Warszawa, KRS: 0000021306, NIP: 5261757578, REGON: 012435148. W ramach odwiedzania naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO). Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszego serwisu, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta lub rejestracji do newslettera. Przetwarzamy dane, które podajesz, pozostawiasz lub do których możemy uzyskać dostęp w ramach korzystania z Usług.

Informacje dotyczące Administratora Twoich danych osobowych a także cele i podstawy przetwarzania oraz inne niezbędne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod wskazanym linkiem (tym linkiem). Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych z przyczyn związanych z Twoją szczególną sytuacją, po skutecznym wniesieniu prawa do sprzeciwu Twoje dane nie będą przetwarzane o ile nie będzie istnieć ważna prawnie uzasadniona podstawa do przetwarzania, nadrzędna wobec Twoich interesów, praw i wolności lub podstawa do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń. Twoje dane nie będą przetwarzane w celu marketingu własnego po zgłoszeniu sprzeciwu. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia na adres Inspektora Ochrony Danych Osobowych pod adres iod@are.waw.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd Agencji Rynku Energii S.A Wydawca portalu CIRE.pl
Przejdź do serwisu
2015-08-05 00:00
drukuj
skomentuj
udostępnij:
Najlepsze infolinie sprzedawców energii 2015

Najlepsze infolinie sprzedawców energii 2015

Zespół porównywarki cen energii EnergiaDirect.pl sprawdził, jak funkcjonują infolinie 10 największych sprzedawców prądu i 2 telekomów mających w swojej ofercie energię elektryczną. Zobacz, ile czasu musi oczekiwać na połączenie z konsultantem klient, który jest zainteresowany zmianą sprzedawcy.

Jak ocenialiśmy infolinie sprzedawców?

Na każdą infolinie dzwoniliśmy dwukrotnie, jako typowy klient w celu uzyskania informacji jak zmienić sprzedawcę energii oraz zapoznania się z ofertą na prąd dla domu. Braliśmy pod uwagę takie parametry jak: czas oczekiwania na połączenie z konsultantem, obecność komunikatów dot. nagrywania rozmów, obecność informacji o pozycji w kolejce oczekujących na połączenie, godziny pracy infolinii oraz widoczność numeru infolinii na stronach internetowych sprzedawców energii. Połączenia były wykonywane w maju i czerwcu 2015r. w godzinach 13.00-16.00.



Numer infolinii sprzedawcy – trzeba szukać

Odnalezienie numeru infolinii do sprzedawcy energii na jego stronie internetowej może sprawić klientom wiele trudności. Tylko 7 spośród 12 sprzedawców prądu eksponuje numer infolinii w górnej części strony głównej. Pozostali ukryli swój numer w zakładce „kontakt” (Tauron, Energetyczne Centrum, Orange) bądź umieścili go w dolnej, mniej widocznej części witryny (RWE, PLUS). Warto dodać, że nie wszyscy sprzedawcy na swoich stronach informują, jaki jest koszt połączenia z infolinią – robią to Energa, Enea, Tauron, Plus, Multimedia Polska, Energia dla firm, Centrum Energetyczne oraz Orange.

Kiedy działają infolinie?

Całodobowe infolinie to wśród sprzedawców prądu rzadkość. Jedynie RWE oraz Plus pozostaje do dyspozycji klientów 24h/dobę i 7 dni w tygodniu. W sobotę konsumenci energii dodzwonią się tylko takich firm jak Enea oraz Multimedia Polska. Enea wyróżnia się także najdłuższymi godzinami pracy infolinii w pozostałe dni tygodnia (6.00-22.00). Nieco krócej działają infolinie Energi (7.00-22.00) oraz Multimedia Polska (8.00-21.00).

Ile trzeba czekać na połączenie?

Pod względem czasu oczekiwania na połączenie z konsultantem najlepiej wypadła infolinia Energii dla firm (17 sekund od chwili wybrania numeru do rozpoczęcia rozmowy z konsultantem). Konsultant infolinii tego sprzedawcy nie przedstawia jednak oferty na prąd tylko prosi o dane w celu późniejszego kontaktu z doradcą. W jednej minucie „zmieścili się” także: Green, DUON, Tauron, Orange, PGE oraz Multimedia Polska. Do półtora minuty trzeba czekać na połączenie wybierając numer Energi, RWE oraz Plusa. Nad swoją infolinią muszą natomiast popracować Enea oraz Centrum Energetyczne, gdzie czas oczekiwania grubo przekracza dwie minuty (odpowiednio 2 min 26 s, 3 min). Każdy z sprzedawców informuje, że rozmowa jest nagrywana, jednak żaden nie informuje klienta, które miejsce zajmuje w kolejce oczekujących na połączenie z konsultantem. Jeżeli już, automat infolinii podaje komunikat w stylu „wszyscy konsultanci są zajęci, proszę oczekiwać na połączenie”.

Czy zmienisz sprzedawcę energii przez telefon?

Rynek energii elektrycznej w Polsce nadal jest w powijakach. Taki wniosek wypływa nie tylko z monitoringu zmian sprzedawców energii prowadzonego przez URE. Widać to również na przykładzie infolinii sprzedawców prądu. Konsultanci niejednokrotnie niechętnie przedstawiają ofertę przez telefon. Odsyłają klientów do punktów obsługi klienta, cenników znajdujących się na stronach www, czy proszą o pozostawienie danych do późniejszego kontaktu z konsultantem. Przez telefon rzadko także można uzyskać informację odnośnie konkretnej, możliwej daty przejścia z dotychczasowego do nowego sprzedawcy. Niewiele spółek obrotu energią pozytywnie odpowiada na telefoniczną prośbę klienta o przesłanie informacji dotyczącej oferty na adres e-mailowy.
Artykuł powstał bez wsparcia narzędzi sztucznej inteligencji. Wydawca portalu CIRE zgadza się na włączenie publikacji do szkoleń treningowych LLM.
KOMENTARZE
©2002-2021 - 2025 - CIRE.PL - CENTRUM INFORMACJI O RYNKU ENERGII

Niniejsza strona korzysta z plików cookie

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie.

Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług.

Korzystanie z plików cookie innych niż systemowe wymaga zgody. Zgoda jest dobrowolna i w każdym momencie możesz ją wycofać poprzez zmianę preferencji plików cookie. Zgodę możesz wyrazić, klikając „Zaakceptuj wszystkie". Jeżeli nie chcesz wyrazić zgód na korzystanie przez administratora i jego zaufanych partnerów z opcjonalnych plików cookie, możesz zdecydować o swoich preferencjach wybierając je poniżej i klikając przycisk „Zapisz ustawienia".

Twoja zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać, zmieniając ustawienia przeglądarki. Wycofanie zgody pozostanie bez wpływu na zgodność z prawem używania plików cookie i podobnych technologii, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Korzystanie z plików cookie ww. celach związane jest z przetwarzaniem Twoich danych osobowych.

Równocześnie informujemy, że Administratorem Państwa danych jest Agencja Rynku Energii S.A., ul. Bobrowiecka 3, 00-728 Warszawa.

Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych oraz mechanizmie plików cookie znajdą Państwo w Polityce prywatności.