Informacja na stronę
Drogi Użytkowniku,

Administratorem Twoich danych osobowych jest Agencja Rynku Energii S.A z siedzibą przy ul. Bobrowieckiej 3, 00-728 Warszawa, KRS: 0000021306, NIP: 5261757578, REGON: 012435148. W ramach odwiedzania naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO). Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszego serwisu, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta lub rejestracji do newslettera. Przetwarzamy dane, które podajesz, pozostawiasz lub do których możemy uzyskać dostęp w ramach korzystania z Usług.

Informacje dotyczące Administratora Twoich danych osobowych a także cele i podstawy przetwarzania oraz inne niezbędne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod wskazanym linkiem (tym linkiem). Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych z przyczyn związanych z Twoją szczególną sytuacją, po skutecznym wniesieniu prawa do sprzeciwu Twoje dane nie będą przetwarzane o ile nie będzie istnieć ważna prawnie uzasadniona podstawa do przetwarzania, nadrzędna wobec Twoich interesów, praw i wolności lub podstawa do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń. Twoje dane nie będą przetwarzane w celu marketingu własnego po zgłoszeniu sprzeciwu. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia na adres Inspektora Ochrony Danych Osobowych pod adres iod@are.waw.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd Agencji Rynku Energii S.A Wydawca portalu CIRE.pl
Przejdź do serwisu
2007-08-17 00:00
drukuj
skomentuj
udostępnij:

Hipermarket: zrób zakupy i zatankuj

Przez ostatni rok, do czerwca, przy wielkich sklepach pojawiło się aż 48 nowych stacji. Jest ich już w sumie 110. Paweł Janas w piątkowym „Pulsie Biznesu” pisze, że sieci handlowe wyrosły na szóstą siłę nafciarskiego rynku, ich orężem w walce o rynek jest niższa cena.

Niepostrzeżenie przy hipermarketach wyrósł groźny rywal dla Orlenu, Lotosu i zachodnich nafciarzy walczących o dostęp do portfeli polskich kierowców. Przez ostatni rok, do czerwca, przy wielkich sklepach pojawiło się aż 48 nowych stacji. Jest ich już w sumie 110 (dane Polskiej Organizacji Przemysłu i Handlu Naftowego — POPiHN). Gdyby stanowiły jedną sieć, dałoby im to szóste miejsce w kraju. Dziennik pisze, że nawet wielcy operatorzy rynku paliwowego mają się czego bać.

— Stacje działające przy marketach są poważnym zagrożeniem dla rynków lokalnych, na których działają. Ich celem bowiem na ogół nie jest osiąganie zysku, ale przyciąganie klientów na zakupy „pozapaliwowe”. Dodatkowo umacniają wizerunek taniego hipermarketu dzięki niskim cenom paliw — ocenia William Kozik, dyrektor wykonawczy ds. sprzedaży detalicznej PKN Orlen.

Niskie ceny sprawiają, że sieci handlowe bywają oskarżane o stosowanie dumpingu czy sprzedaż paliw marnej jakości. Handlowcy stanowczo odpierają te zarzuty, argumentując, że wiele firm zadowala się niższą niż na innych stacjach marżą.

Na stacjach przy marketach ma np. myjni czy innych usług dodatkowych, których utrzymanie odbija się na cenie paliwa.

„Puls Biznesu” zastanawia się czy hipermarkety zawojują polski rynek paliw? Niekoniecznie. Ich znaczenie będzie rosło, ale stacje rozwijać się będą w sposób ewolucyjny a nie rewolucyjny. Dla tych, którzy robią zakupy i tankują paliwo przy okazji, a o wyborze stacji przy markecie decyduje wprawdzie niska cena. Znaczna część klientów chce jednak, by na stacji można było też zrobić podstawowe zakupy, skorzystać z baru czy myjni.
Artykuł powstał bez wsparcia narzędzi sztucznej inteligencji. Wydawca portalu CIRE zgadza się na włączenie publikacji do szkoleń treningowych LLM.
KOMENTARZE
©2002-2021 - 2025 - CIRE.PL - CENTRUM INFORMACJI O RYNKU ENERGII

Niniejsza strona korzysta z plików cookie

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie.

Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług.

Korzystanie z plików cookie innych niż systemowe wymaga zgody. Zgoda jest dobrowolna i w każdym momencie możesz ją wycofać poprzez zmianę preferencji plików cookie. Zgodę możesz wyrazić, klikając „Zaakceptuj wszystkie". Jeżeli nie chcesz wyrazić zgód na korzystanie przez administratora i jego zaufanych partnerów z opcjonalnych plików cookie, możesz zdecydować o swoich preferencjach wybierając je poniżej i klikając przycisk „Zapisz ustawienia".

Twoja zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać, zmieniając ustawienia przeglądarki. Wycofanie zgody pozostanie bez wpływu na zgodność z prawem używania plików cookie i podobnych technologii, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Korzystanie z plików cookie ww. celach związane jest z przetwarzaniem Twoich danych osobowych.

Równocześnie informujemy, że Administratorem Państwa danych jest Agencja Rynku Energii S.A., ul. Bobrowiecka 3, 00-728 Warszawa.

Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych oraz mechanizmie plików cookie znajdą Państwo w Polityce prywatności.