Informacja na stronę
Drogi Użytkowniku,

Administratorem Twoich danych osobowych jest Agencja Rynku Energii S.A z siedzibą przy ul. Bobrowieckiej 3, 00-728 Warszawa, KRS: 0000021306, NIP: 5261757578, REGON: 012435148. W ramach odwiedzania naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO). Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszego serwisu, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta lub rejestracji do newslettera. Przetwarzamy dane, które podajesz, pozostawiasz lub do których możemy uzyskać dostęp w ramach korzystania z Usług.

Informacje dotyczące Administratora Twoich danych osobowych a także cele i podstawy przetwarzania oraz inne niezbędne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod wskazanym linkiem (tym linkiem). Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych z przyczyn związanych z Twoją szczególną sytuacją, po skutecznym wniesieniu prawa do sprzeciwu Twoje dane nie będą przetwarzane o ile nie będzie istnieć ważna prawnie uzasadniona podstawa do przetwarzania, nadrzędna wobec Twoich interesów, praw i wolności lub podstawa do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń. Twoje dane nie będą przetwarzane w celu marketingu własnego po zgłoszeniu sprzeciwu. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia na adres Inspektora Ochrony Danych Osobowych pod adres iod@are.waw.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd Agencji Rynku Energii S.A Wydawca portalu CIRE.pl
Przejdź do serwisu
2010-04-07 00:00
drukuj
skomentuj
udostępnij:

IFS Applications w NGK CERAMICS Polska

Gliwicka fabryka NGK Ceramics specjalizuje się w produkcji ceramicznych filtrów cząsteczek stałych DPF (Diesel Particulate Filter) do silników Diesla. Filtry DPF pozwalają usunąć cząsteczki sadzy i inne składniki stałe z gazów spalinowych, zwiększając w ten sposób bezpieczeństwo środowiska naturalnego.

POTRZEBNY SYSTEM KLASY ERP

Zakład produkcyjny NGK Ceramics Polska został wybudowany w ciągu kilku lat jako inwestycja typu „greenfield”, w Katowickiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej w Gliwicach.
Już na etapie budowania organizacji zakładu przygotowywano się do procesu wdrożenia systemu klasy ERP wspomagającego zarządzanie. Opracowano założenia funkcjonalne, które miały pomóc w wyborze rozwiązania dostosowanego do specyfiki działalności i potrzeb produkcyjnych fabryki.
Od początku było wiadomo, że w fabryce zostanie wdrożony ten sam system zarządzania produkcją, który jest wykorzystywany w macierzystych zakładach NGK w Japonii.
Podstawowym kryterium wyboru systemu klasy ERP, była więc możliwość współpracy z wykorzystywanym przez centralę systemem produkcyjnym – CAPAC, ściśle dopasowanym do profilu produkcji NGK, opracowanym przez japońskich specjalistów
„Decydując się kilka lat temu na wdrożenie systemu klasy ERP, nie wiedzieliśmy jeszcze do końca, jak będą zorganizowane nasze procesy biznesowe. Nasz zakład dopiero rozpoczynał działalność, dlatego zdecydowaliśmy się na wdrożenie modułów: finansowego, kadrowo-płacowego i dystrybucyjnego” – mówi Jacek Kuberski, IT Manager w NGK Ceramics.

WYBÓR IFS APPLICATIONS

Proces wyboru systemu klasy ERP wspomagającego zarządzanie przeprowadzono według trzech kryteriów. Po pierwsze wymagano aby system wspomagający zarządzanie współpracował z bazą danych Oracle. Gwarantowało to automatyczny transfer danych z systemu produkcyjnego do modułu logistycznego.
Drugie wymaganie dotyczyło angielskiego interfejsu językowego, a trzecie – możliwości zaprojektowania interfejsu do transferu danych z modułu produkcyjnego CAPAC do systemu ERP.
Po przeprowadzeniu analizy ofert okazało się, że założenia NGK Ceramics najlepiej spełnia IFS Applications. Na decyzję o wyborze tego rozwiązania wpłynęły również wizyty referencyjne u klientów IFS z tej branży.
„Zdecydowaliśmy się wdrożyć moduły obsługujące: finanse, dystrybucję oraz zarządzanie zasobami ludzkimi i płace. Wybierając IFS Applications, opieraliśmy się między innymi na referencjach innej japońskiej firmy działającej w Polsce, która korzystała z tego systemu” – wyjaśnia Jacek Kuberski.

…I WDROŻENIE

W połowie roku 2004, tuż po podpisaniu umowy licencyjnej, rozpoczęło się wdrożenie systemu IFS Applications, obejmujące moduły: IFS Finanse, IFS Dystrybucja, IFS Zasoby Ludzkie i IFS Płace.
Już podczas cyklu szkoleń w zakresie modułów IFS Zasoby Ludzkie i IFS Płace wprowadzono podstawowe dane i przeprowadzono konfigurację składników płacowych. Start produkcyjny tych rozwiązań nastąpił we wrześniu 2004 r.

„Warto podkreślić, że wdrożenie zaczynaliśmy w lipcu 2004 r. przy stanie osobowym 40-50 osób, natomiast pierwsza lista płac za wrzesień 2004 r., sporządzona w IFS Applications , obejmowała już 150 pracowników” – podkreśla Jacek Kuberski.

Wdrożenie modułu IFS Finanse również odbyło się w bardzo szybkim tempie. Do końca 2004 roku zostały wdrożone wszystkie podstawowe funkcjonalności IFS Applications i od tego momentu rozwiązanie było na bieżąco dostosowywane do rosnących potrzeb produkcyjnych zakładu.

Z punktu widzenia zarządzania firmą, rok 2005 okazał się przełomowy. Rozruch produkcyjny fabryki odbywał się w rekordowym tempie, z miesiąca na miesiąc przybywało nowych linii technologicznych i szybko zwiększały się moce produkcyjne. Liczba pracowników fabryki wzrosła w ciągu roku o 500%! Do tak szybkich zmian należało dostosować system wspomagający zarządzanie.

„W 2005 roku wystąpiło bardzo dużo nowych zdarzeń, które chcieliśmy obsłużyć w systemie płacowym. Dotyczyły one między innymi wszelkiego rodzaju dodatków funkcyjnych, premiowych, potrąceń, słowem wszystkiego, co ma wpływ na wysokość pensji. Dodawanie każdego nowego składnika płacowego i jego konfiguracja to proces pracochłonny, w którym trzeba wziąć pod uwagę pozostałe, istniejące już składniki (ten sam składnik może wpłynąć np. na wielkość płacy brutto, składki do ZUS czy opodatkowania). Skumulowanie tych wszystkich działań w krótkim czasie powodowało, że były niezbędne modyfikacje w systemie” – tłumaczy Jacek Kuberski.

Obecnie podstawowe obszary działalności firmy: finanse, dystrybucja oraz zarządzanie kadrami i płacami są wspierane przez IFS Applications. Dzięki zgromadzeniu danych w jednym miejscu księgowanie transakcji magazynowych w systemie finansowym odbywa się automatycznie.
Artykuł powstał bez wsparcia narzędzi sztucznej inteligencji. Wydawca portalu CIRE zgadza się na włączenie publikacji do szkoleń treningowych LLM.
KOMENTARZE
Bądź na bieżąco
Podając adres e-mail wyrażają Państwo zgodę na otrzymywanie treści marketingowych w postaci newslettera pocztą elektroniczną od Agencji Rynku Energii S.A z siedzibą w Warszawie.
ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA
altaltalt
Więcej informacji dotyczących przetwarzania przez nas Państwa danych osobowych, w tym informacje o przysługujących Państwu prawach, znajduje się w polityce prywatności.
©2002-2021 - 2025 - CIRE.PL - CENTRUM INFORMACJI O RYNKU ENERGII

Niniejsza strona korzysta z plików cookie

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie.

Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług.

Korzystanie z plików cookie innych niż systemowe wymaga zgody. Zgoda jest dobrowolna i w każdym momencie możesz ją wycofać poprzez zmianę preferencji plików cookie. Zgodę możesz wyrazić, klikając „Zaakceptuj wszystkie". Jeżeli nie chcesz wyrazić zgód na korzystanie przez administratora i jego zaufanych partnerów z opcjonalnych plików cookie, możesz zdecydować o swoich preferencjach wybierając je poniżej i klikając przycisk „Zapisz ustawienia".

Twoja zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać, zmieniając ustawienia przeglądarki. Wycofanie zgody pozostanie bez wpływu na zgodność z prawem używania plików cookie i podobnych technologii, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Korzystanie z plików cookie ww. celach związane jest z przetwarzaniem Twoich danych osobowych.

Równocześnie informujemy, że Administratorem Państwa danych jest Agencja Rynku Energii S.A., ul. Bobrowiecka 3, 00-728 Warszawa.

Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych oraz mechanizmie plików cookie znajdą Państwo w Polityce prywatności.