Informacja na stronę
Drogi Użytkowniku,

Administratorem Twoich danych osobowych jest Agencja Rynku Energii S.A z siedzibą przy ul. Bobrowieckiej 3, 00-728 Warszawa, KRS: 0000021306, NIP: 5261757578, REGON: 012435148. W ramach odwiedzania naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO). Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszego serwisu, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta lub rejestracji do newslettera. Przetwarzamy dane, które podajesz, pozostawiasz lub do których możemy uzyskać dostęp w ramach korzystania z Usług.

Informacje dotyczące Administratora Twoich danych osobowych a także cele i podstawy przetwarzania oraz inne niezbędne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod wskazanym linkiem (tym linkiem). Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych z przyczyn związanych z Twoją szczególną sytuacją, po skutecznym wniesieniu prawa do sprzeciwu Twoje dane nie będą przetwarzane o ile nie będzie istnieć ważna prawnie uzasadniona podstawa do przetwarzania, nadrzędna wobec Twoich interesów, praw i wolności lub podstawa do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń. Twoje dane nie będą przetwarzane w celu marketingu własnego po zgłoszeniu sprzeciwu. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia na adres Inspektora Ochrony Danych Osobowych pod adres iod@are.waw.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd Agencji Rynku Energii S.A Wydawca portalu CIRE.pl
Przejdź do serwisu
2014-05-13 00:00
drukuj
skomentuj
udostępnij:
Unowocześnione Contact Center PGE Obrót

Unowocześnione Contact Center PGE Obrót

PGE Obrót otworzyło nowy rozdział w zakresie funkcjonowania unowocześnionego Contact Center. Każdy klient tej spółki, bez względu na miejsce zamieszkania, może zadzwonić na numer telefonu 422 222 222 i skontaktować się z konsultantem bez konieczności wychodzenia z domu i osobistego kontaktu z Biurem Obsługi Klienta.

W ubiegłych latach na fakturach za energię elektryczną podawano różne numery telefonów, w zależności od miejsca zamieszkania Klienta i jego terytorialnej przynależności do danego oddziału firmy. Klient, dzwoniąc na dany numer, często kontaktował się z Biurem Obsługi Klienta na swoim terenie. Pracownicy BOK, obok obowiązków związanych z bezpośrednią obsługą Klientów, musieli dzielić swój czas pomiędzy nich a tymi, którzy zdecydowali się zadzwonić.



O tym, jak bardzo potrzebne było powołanie do życia Contact Center, świadczy statystyka i poziom zadowolenia i satysfakcji Klientów obsługiwanych telefonicznie. Dziennie odbieranych jest tutaj niemal 10 tys. telefonów od osób, które potrzebują rady i pomocy.

- Contact Center czynne jest od godziny 8.00 do 19.00. Naszym Klientom oferujemy ujednolicone i sprawdzone, możliwie proste procedury oraz jednolite standardy obsługi, bez względu na miejsce zamieszkania Klienta, co bez wątpienia przekłada się na nową jakość dla naszych Klientów. – mówi Anna Kubanek, Kierownik Biura Telefonicznej Obsługi Klienta Contact Center.

Najistotniejszym udogodnieniem jest to, że dzięki uruchomieniu Contact Center Klienci nie muszą już osobiście pojawiać się w Biurze Obsługi Klienta, aby załatwić najważniejsze dla siebie sprawy i mogą je realizować telefonicznie w dogodnym dla siebie czasie. .

- Klienci zyskali możliwość telefonicznego połączenia się z konsultantem, aby np. poprosić o wystawienie duplikatu faktury, poznać saldo, zmienić swoje dane teleadresowe, zapoznać się z ofertami lub warunkami zawarcia umowy kompleksowej, dowiedzieć się o usługach dodatkowych i formach płatności – mówi Marlena Skrzydłowska, Dyrektor Departamentu Obsługi Klienta PGE Obrót.

Zadowoleni Klienci

Polska Grupa Energetyczna ma ok 5 milionów odbiorców. Ponieważ dostosowanie proponowanych przez PGE rozwiązań do oczekiwań Klientów jest jednym z głównych przesłanek kierunku rozwoju i działań Contact Center, PGE zleciła przeprowadzenie niezależnych badań satysfakcji i oczekiwań przez zewnętrzną firmę badawczą. Wynik badań ujęty został w raporcie pod nazwą: „Badanie satysfakcji (Klientów) po kontakcie z BOK lub Contact Center sprzedawcy energii elektrycznej”.

Wyniki niezależnych badań są wysoce zadawalające. Zdecydowana większość spraw załatwiana jest w pierwszym kontakcie z przedstawicielem PGE Obrót. Tak stwierdziło aż 80 proc. badanych. Dzieje się tak dlatego, że w 90 procentach konsultant z Contact Center jest w stanie szybko rozpoznać problem Klienta i pomóc mu w rozwiązaniu problemu.

Branża energetyczna z charakterystycznym dla niej skomplikowanym językiem technicznym nie jest łatwa i zrozumiała dla dużej grupy osób. Stąd też z satysfakcją można ocenić wynik, że konsultanci PGE Obrót. posługują się w rozmowach z klientami zrozumiałym językiem, co potwierdziło aż 96 proc. badanych respondentów.

Ze sposobu załatwienia sprawy zadowolonych jest 86 proc. badanych, a ogólny poziom satysfakcji z kontaktu Contact Center wynosi 88 proc. Ze sprawności obsługi zadowolonych jest 91proc. Klientów. Wyniki te stawiają PGE w pozycji lidera w branży energetycznej.

- Warto zwrócić uwagę na fakt – co wykazały badania - że przy pierwszym kontakcie sprawa została załatwiona w aż 80 procentach. Pozostałe sprawy kierujemy do odpowiedniego departamentu, który pomoże Klientowi rozwiązać problem. – mówi Anna Kubanek, Kierownik Biura Telefonicznej Obsługi Klienta Contact Center.
.
Contact Center czynny jest od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00 – 19.00. Zatrudnienie znalazło w nim 120 osób, co odnotowały lokalne media w kontekście utworzenia nowych miejsc pracy, o które w Łodzi nie jest łatwo. Numer telefonu łatwy jest do zapamiętania, bo to „czwórka” i osiem „dwójek” (422 222 222).

Nowoczesne Contact Center PGE Obrót

Pracownicy zatrudnieni w Contact Center PGE Obrót to osoby z doświadczeniem w telefonicznej obsłudze Klientów. Wcześniej nabywali praktyki w innych centrach informacji telefonicznej. Okazuje się bowiem, że Łódź jest „stolicą” tego rodzaju usług.

W jaki sposób rekrutowano do pracy w Contact Center?

- Pierwszy etap odpowiedniego doboru kadry pracowniczej zaczynamy od rozmów wstępnych. Każdy kandydat jest oceniany pod względem sposobu, w jaki się wypowiada, doboru odpowiednich słów, a także sposobu reakcji na stres. Staramy się szukać osób, które w sprawny sposób przy jednoczesnym zachowaniu pełnego profesjonalizmu i empatii sprawnie obsłużą każdego klienta - mówi Elżbieta Jabłońska, Kierownik Zespołu Contact Center.

Jednym z elementów rekrutacji było sprawdzenie, jak kandydat radzi sobie z emocjami. To ważne, ponieważ pracownik każdego Contact Center ma styczność z Klientem, który może być zdenerwowany.

- Aby z kandydatów wyłonić tych najlepszych, przeprowadziliśmy symulację rozmów Klienta z konsultantem Contact Center. Dzięki temu mogliśmy wybrać tych kandydatów, którzy najlepiej radzą sobie w takiej sytuacji – mówi Jan Będkowski, Koordynator ds. Rozwoju Contact Center.

Kolejnym etapem rekrutacji było dostarczenie wyłonionym kandydatom elementarnej wiedzy na temat energetyki, firmy i standardów obsługi wymaganych w PGE. Szkolenie, przeprowadzone przez pracowników PGE Obrót trwało 6 dni. W sumie - 50 godzin. Wszyscy otrzymali także pakiet materiałów szkoleniowych, w których zawarte są m. in. odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania. Ponadto Konsultanci mają online’owy dostęp do systemowych skryptów rozmów podczas rozmowy w Klientem. Katalog spraw, z jakimi zwracają się Klienci jest otwarty, ale z pewnością można określić główne tematy, z jakimi dzwonią. Są to najczęściej pytania o stan licznika, faktury, płatności. Klienci chcą być przy tym obsłużeni szybko, miło i załatwić swoją sprawę podczas pierwszego kontaktu.

Piłka nożna i zegarki

Zatrudnieni w Contact Center pytani o to, jaka jest różnica między pracą konsultanta telefonicznego w poprzednich firmach, w których byli zatrudnieni, a w PGE Obrót, odpowiadają: - Tam żyliśmy pod silną presją zdobycia Klienta, któremu oferowało się jakiś produkt. Tutaj mamy poczucie, że jesteśmy po to, aby Klientowi pomóc.

W Contact Center PGE Obrót pracują osoby o zróżnicowanej strukturze wiekowej i różnych zainteresowaniach. Zapewne dzięki temu, wymieniając miedzy sobą nabyte dobre praktyki i doświadczenia, stanowią tak zgrany i odpowiedzialny zespół. Dla jednych praca tutaj jest podstawowym źródłem utrzymania, dla innych to okazja, aby dorobić i tym samym mieć szansę na zrealizowanie swoich życiowych planów i ambicji. A te są niekiedy zaskakujące.

Andrzej Stopczyński, absolwent Uniwersytetu Łódzkiego. Pracę licencjacką pisał na temat islamu w Rosji. Teraz pisze doktorat nt: „Stosunki etnokonfesjonalne i ich wpływ na sytuację polityczną Tatarstanu”. To m.in. dzięki pracy w Contact Center może pozwolić sobie na robienie doktoratu. Zajęcia na uczelni odbywają się 3 razy w tygodniu, pozostały czas może wykorzystać na pracę, dzięki której realizuje swoje marzenia.

Monika Bąder studiuje na Uniwersytecie Łódzkim filmoznawstwo. Jest reporterem w studenckim radiu „Żak” Politechniki Łódzkiej. Jej zainteresowania to produkcja filmowa i telewizyjna.

Wiktor Gilewicz, absolwent Politechniki Łódzkiej, pracujący obecnie jako supervisor ds. merytorycznych. Porzucił pracę w Call Center sprzedażowym, bo – jak mówi – „tam tylko wymagano od nas, aby sprzedaż była większa, liczyła się ilość, a nie jakość”. Po pracy pasjonuje się zegarmistrzostwem. – Posiada zegarki z okresu II wojny światowej. Czasami zakładam je na rękę, aby nie zapomniały, jak się odmierza czas – mówi.

Bartosz Bronka gra po pracy w piłkę nożną. Jest piłkarzem zespołu z III ligi. Kiedyś sprzedawał systemy alarmowe, a w Holandii dywany. Pytany, co mu się podoba w pracy w PGE, odpowiada: - Bo tu nie sprzedaję, ale mogę komuś pomóc.
Artykuł powstał bez wsparcia narzędzi sztucznej inteligencji. Wydawca portalu CIRE zgadza się na włączenie publikacji do szkoleń treningowych LLM.
KOMENTARZE
©2002-2021 - 2025 - CIRE.PL - CENTRUM INFORMACJI O RYNKU ENERGII

Niniejsza strona korzysta z plików cookie

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie.

Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług.

Korzystanie z plików cookie innych niż systemowe wymaga zgody. Zgoda jest dobrowolna i w każdym momencie możesz ją wycofać poprzez zmianę preferencji plików cookie. Zgodę możesz wyrazić, klikając „Zaakceptuj wszystkie". Jeżeli nie chcesz wyrazić zgód na korzystanie przez administratora i jego zaufanych partnerów z opcjonalnych plików cookie, możesz zdecydować o swoich preferencjach wybierając je poniżej i klikając przycisk „Zapisz ustawienia".

Twoja zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać, zmieniając ustawienia przeglądarki. Wycofanie zgody pozostanie bez wpływu na zgodność z prawem używania plików cookie i podobnych technologii, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Korzystanie z plików cookie ww. celach związane jest z przetwarzaniem Twoich danych osobowych.

Równocześnie informujemy, że Administratorem Państwa danych jest Agencja Rynku Energii S.A., ul. Bobrowiecka 3, 00-728 Warszawa.

Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych oraz mechanizmie plików cookie znajdą Państwo w Polityce prywatności.