Cel: zeroemisyjny transport
DHL Parcel wynajął 100 samochodów w charakterystycznym żółtym kolorze, które uzupełnią zieloną infrastrukturę firmy posiadającej już m.in. własne stacje ładowania oraz instalacje fotowoltaiczne, dzięki którym produkuje energię słoneczną na swoje potrzeby. Pozyskiwany w ten sposób prąd zasila nie tylko budynki czy sortery, ale także kurierskie samochody elektryczne.
Według Europejskiej Agencji Środowiska ok. 1/4 całkowitej emisji CO2 w Unii Europejskiej w 2019 r. pochodziła z sektora transportu, z czego aż 71,7% z transportu drogowego. Na świecie z roku na rok zwiększa się liczba produkowanych samochodów, dlatego ograniczenie emisyjności w transporcie staje się obecnie jednym z najważniejszych wyzwań cywilizacyjnych.
Jednym ze strategicznych punktów naszych działań na rzecz ochrony środowiska jest elektryfikacja floty. Tylko do końca 2023 roku DHL Parcel będzie miał w swojej flocie blisko 500 ekopojazdów. Prowadzone przez nas testy wskazują, że samochody elektryczne świetnie sprawdzają się w codziennej pracy kurierów. Poza mniejszym oddziaływaniem na środowisko nasi pracownicy cenią sobie komfort jazdy, ciszę w kabinie kierowcy, możliwość bezpłatnego zatrzymywania się w strefach płatnego parkowania czy poruszanie się po centrach miast na co dzień zamkniętych dla samochodów spalinowych. Współpraca z zaufanym partnerem, takim jak Ford to kolejny krok do realizacji naszego oficjalnie zdeklarowanego calu jakim jest osiągnięcie neutralności CO2 – komentuje Arkadiusz Stasiak, wiceprezes ds. operacyjnych w DHL Parcel.
Nowoczesność w parze z ekologią
Elektryczny Ford E-Transit umożliwia dekarbonizowanie floty przy jednoczesnym zwiększaniu jej wydajności. Jedno ładowanie wystarczy do przejechania około 309 km. Standardowe wyposażenie pojazdu obejmuje m.in. automatyczną klimatyzację, podgrzewane fotele czy przednie i tylne czujniki parkowania. Wiodące w swoim segmencie bazowe wyposażenie to także system SYNC4 z bezprzewodowymi aktualizacjami over-the-air z 12-calowym dotykowym ekranem czy bezprzewodowa obsługa Android Auto i Apple CarPlay. Wśród dostępnych w standardzie systemów bezpieczeństwa znajdują się m.in. Collision Mitigation System (system wspomagający kierowcę w unikaniu lub zmniejszaniu skutków kolizji z poprzedzającymi pojazdami, pieszymi lub rowerzystami) czy Driver Alert (system monitorowania koncentracji kierowcy).
Samochód ma do 15,1 m3 pojemności przestrzeni ładunkowej, a dzięki przeprojektowanemu, tylnemu wielowahaczowemu zawieszeniu może przewozić do 1630 kg ładunku. – Jesteśmy dumni, że znacząca firma logistyczna DHL Parcel łączy siły z Fordem, decydując się na najlepiej sprzedający się elektryczny samochód dostawczy w Polsce. Dążenie naszego klienta do bezemisyjnej działalności jest zgodne z naszymi celami, które określiliśmy i pracujemy nad ich spełnieniem każdego dnia. Wkrótce do naszej oferty dołączy także elektryczny Transit Custom, a także E-Transit Courier, dzięki czemu będziemy w stanie zaoferować biznesowi kompletną ofertę elektrycznych samochodów różnych wielkości – powiedział Attila Szabó, prezes i dyrektor zarządzający Ford Polska.
Transakcję obsługuje dealer Bemo Motors w Poznaniu, a finansującym jest Arval Service Lease Polska.
Elektryczne samochody użytkowe błyskawicznie zyskują na popularności – obecnie stanowią już prawie połowę wynajmowanych przez nas pojazdów EV. Jak pokazują dane z tegorocznego „Barometru Flotowego”, niemal co piąta firma w Polsce posiadająca auta służbowe, zamierza w ciągu trzech lat zacząć korzystać z w pełni elektrycznych pojazdów dostawczych.
DHL Parcel tę zieloną zmianę zaczął już kilka lat temu i realizuje ją bardzo konsekwentnie, sięgając po różne formy zrównoważonej mobilności. Bardzo cieszymy się, że możemy towarzyszyć firmie w transformacji energetycznej floty i wspierać ją w realizacji strategii GoGreen, dostarczając nie tylko samochody, ale też rowery elektryczne – stwierdziła Agnieszka Gołaszewska, Commercial Director w Arval Service Lease Polska.
Niniejsza strona korzysta z plików cookie
Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie.
Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług.
Korzystanie z plików cookie innych niż systemowe wymaga zgody. Zgoda jest dobrowolna i w każdym momencie możesz ją wycofać poprzez zmianę preferencji plików cookie. Zgodę możesz wyrazić, klikając „Zaakceptuj wszystkie". Jeżeli nie chcesz wyrazić zgód na korzystanie przez administratora i jego zaufanych partnerów z opcjonalnych plików cookie, możesz zdecydować o swoich preferencjach wybierając je poniżej i klikając przycisk „Zapisz ustawienia".
Twoja zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać, zmieniając ustawienia przeglądarki. Wycofanie zgody pozostanie bez wpływu na zgodność z prawem używania plików cookie i podobnych technologii, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Korzystanie z plików cookie ww. celach związane jest z przetwarzaniem Twoich danych osobowych.
Równocześnie informujemy, że Administratorem Państwa danych jest Agencja Rynku Energii S.A., ul. Bobrowiecka 3, 00-728 Warszawa.
Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych oraz mechanizmie plików cookie znajdą Państwo w Polityce prywatności.