W ramach umowy Fortum będzie nadal sprzedawać energię elektryczną i powiązane usługi cyfrowe za pośrednictwem ogólnopolskiej detalicznej sieci dystrybucyjnej Orange Polska co najmniej do końca 2028 roku. Wzmocni to znacznie zdolności sprzedażowe i potencjał rozwoju Fortum w Polsce. Po zamknięciu transakcji, które spodziewane jest w czerwcu lub lipcu 2025 roku, około 90 milionów PLN (21 milionów EUR) zostanie wypłacone w gotówce. Zgodnie z uzgodnionym mechanizmem earn-out, pozostała kwota zostanie rozliczona do początku 2029 roku na podstawie osiągniętych celów sprzedaży energii elektrycznej. Transakcja podlega standardowym warunkom zamknięcia. Przejęcie wspiera strategiczne priorytety Fortum, polegające na dostarczaniu niezawodnej i czystej energii, wspieraniu dekarbonizacji procesów klientów oraz transformacji i rozwoju. Transakcja oferuje wysoki potencjał synergii i rozwoju dzięki cyfrowej platformie Fortum oraz jego ugruntowanej pozycji jako dostawcy czystych rozwiązań energetycznych w Polsce.
Orange Energia jest jednym z największych niezależnych sprzedawców energii elektrycznej w Polsce, z portfelem około 130 000 umów z klientami. Baza klientów składa się z gospodarstw domowych oraz małych i średnich przedsiębiorstw (SME), co stanowi dopełnienie ugruntowanej pozycji Fortum wśród klientów segmentu SME. W 2024 roku sprzedaż energii elektrycznej przez Orange Energia wyniosła około 495 GWh, a EBITDA - 22 miliony złotych (około 5 milionów euro) z powodu limitu cen energii elektrycznej w Polsce. Firma zatrudnia około 70 pracowników. Transakcja nie będzie miała wpływu na obecne umowy klientów Orange Energia.
„Orange Energia jest wiodącym niezależnym dostawcą rozwiązań energetycznych dla odbiorców indywidualnych, który mocno stawia na energię ze źródeł odnawialnych. Połączenie Orange Energia i Fortum stworzy silną synergię, która wzmocni rozwój nowych i coraz bardziej cyfrowych rozwiązań oraz usług dla naszych klientów indywidualnych i biznesowych. Cieszymy się, że możemy połączyć oba biznesy pod marką Fortum i pracować nad jej dalszym rozwojem”, mówi Mikael Rönnblad, wiceprezes, Consumer Solutions, Fortum.
Niniejsza strona korzysta z plików cookie
Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie.
Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług.
Korzystanie z plików cookie innych niż systemowe wymaga zgody. Zgoda jest dobrowolna i w każdym momencie możesz ją wycofać poprzez zmianę preferencji plików cookie. Zgodę możesz wyrazić, klikając „Zaakceptuj wszystkie". Jeżeli nie chcesz wyrazić zgód na korzystanie przez administratora i jego zaufanych partnerów z opcjonalnych plików cookie, możesz zdecydować o swoich preferencjach wybierając je poniżej i klikając przycisk „Zapisz ustawienia".
Twoja zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać, zmieniając ustawienia przeglądarki. Wycofanie zgody pozostanie bez wpływu na zgodność z prawem używania plików cookie i podobnych technologii, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Korzystanie z plików cookie ww. celach związane jest z przetwarzaniem Twoich danych osobowych.
Równocześnie informujemy, że Administratorem Państwa danych jest Agencja Rynku Energii S.A., ul. Bobrowiecka 3, 00-728 Warszawa.
Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych oraz mechanizmie plików cookie znajdą Państwo w Polityce prywatności.