Zysk Tesli na akcję w pierwszym kwartale wyniósł 27 centów po uwzględnieniu korekty w porównaniu do 39 centów szacowanych przez analityków.
Przychody koncernu wyniosły 19,34 mld USD w porównaniu z konsensusem 21,11 mld USD
Całkowity przychód spadł o 9 proc. z 21,3 mld USD rok wcześniej. Przychód z branży motoryzacyjnej spadł o 20 proc. do 14 mld USD z 17,4 mld USD w tym samym okresie w zeszłym roku.
Tesla podała, że jednym z powodów spadku była konieczność aktualizacji linii w czterech fabrykach pojazdów, aby rozpocząć produkcję odświeżonej wersji popularnego SUV-a Model Y.
Firma wskazała również na niższe średnie ceny sprzedaży i zachęty sprzedażowe jako obciążenie dla przychodów i zysków.
Zysk netto spadł o 71 proc. do 409 mln USD, z 1,39 mld USD rok wcześniej.
Analitycy zwracają uwagę, że to był bardzo trudny początek roku dla Tesli, ponieważ CEO Elon Musk spędził większość czasu w Białym Domu prezydenta Donalda Trumpa, nadzorując działania mające na celu drastyczną redukcję rządu federalnego.
Plan prezydenta dotyczący szerokich taryf wywołał obawy, że wzrosną koszty części i materiałów kluczowych dla produkcji pojazdów elektrycznych, w tym sprzętu produkcyjnego, szyb samochodowych, płytek drukowanych i ogniw akumulatorowych.
Akcje Tesli spadły o 41 proc. od początku 2025 r. i odnotowały najgorszy kwartalny spadek od 2022 roku w okresie kończącym się w marcu.
W swoim wystąpieniu dla akcjonariuszy Tesla przestrzegła inwestorów, że „niepewność na rynkach motoryzacyjnym i energetycznym nadal rośnie, ponieważ szybko ewoluująca polityka handlowa negatywnie wpływa na globalny łańcuch dostaw i strukturę kosztów Tesli i naszych konkurentów”.
Firma stwierdziła, że ta dynamika i zmieniające się nastroje polityczne mogą mieć znaczący wpływ na popyt na jej produkty w krótkim okresie.
Tesla stawiła czoła masowym protestom w USA i Europie, gdzie Musk aktywnie wspierał skrajnie prawicową niemiecką partię AfD.
Na początku tego miesiąca firma poinformowała o 13-procentowym spadku dostaw do 336.681 egzemplarzy. Tesla zrzuciła winę za niższe dostawy częściowo na konieczność tymczasowego zawieszenia produkcji w swoich fabrykach w celu modernizacji linii produkcyjnych, by rozpocząć produkcję odświeżonej wersji swoich popularnych elektrycznych SUV-ów Model Y.
Niniejsza strona korzysta z plików cookie
Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie.
Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług.
Korzystanie z plików cookie innych niż systemowe wymaga zgody. Zgoda jest dobrowolna i w każdym momencie możesz ją wycofać poprzez zmianę preferencji plików cookie. Zgodę możesz wyrazić, klikając „Zaakceptuj wszystkie". Jeżeli nie chcesz wyrazić zgód na korzystanie przez administratora i jego zaufanych partnerów z opcjonalnych plików cookie, możesz zdecydować o swoich preferencjach wybierając je poniżej i klikając przycisk „Zapisz ustawienia".
Twoja zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać, zmieniając ustawienia przeglądarki. Wycofanie zgody pozostanie bez wpływu na zgodność z prawem używania plików cookie i podobnych technologii, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Korzystanie z plików cookie ww. celach związane jest z przetwarzaniem Twoich danych osobowych.
Równocześnie informujemy, że Administratorem Państwa danych jest Agencja Rynku Energii S.A., ul. Bobrowiecka 3, 00-728 Warszawa.
Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych oraz mechanizmie plików cookie znajdą Państwo w Polityce prywatności.