Nowa fabryka i bliska współpraca z Northvolt w znaczący sposób wzmocni strategię elektryfikacji Volvo Cars, jako że firma planuje produkcję i sprzedaż samochodów wyłącznie elektrycznych do 2030 roku.
Budowa fabryki rozpocznie się w 2023 roku. Będzie produkować najnowocześniejsze ogniwa bateryjne, wytwarzane specjalnie dla nowej generacji, elektrycznie napędzanych samochodów Volvo i Polestar.
Fabryka osiągnie potencjalną roczną zdolność produkcyjną aż do 50 gigawatogodzin (GWh), dzięki czemu będzie w stanie dostarczyć baterie dla około pół miliona samochodów rocznie.
Szwedzkie umiejscowienie fabryki, która zostanie wybudowana w Gothenburgu, oferuje korzyści w postaci bezpośredniego dostępu do największej fabryki samochodowej Volvo Cars, silnej linii dostaw energii odnawialnej i odpowiednich kompetencji zawodowych, jak również niedużej odległości od jednostek R&D należących zarówno do Volvo Cars, jak i do Northvolt.
Współpraca z Northvolt jest kluczem do zrealizowania naszych strategicznych ambicji na polu elektryfikacji – mówi Håkan Samuelsson, dyrektor naczelny Volvo Cars. – Nie spoczniemy, póki nie staniemy się liderami w segmencie samochodów elektrycznych premium i będziemy sprzedawać samochody wyłącznie elektryczne do 2030 roku.
Utworzenie tej gigafabryki w Gothenburgu jest dla nas przełomowym krokiem, dzięki któremu będziemy mogli kontynuować transformację jednego z najbardziej dynamicznych regionów motoryzacyjnych na świecie oraz zostać wiodącym globalnym dostawcą baterii produkowanych w sposób zrównoważony dla środowiska – powiedział Peter Carlsson, współzałożyciel i CEO Northvolt.
Jako że produkcja oparta na zasadach szanujących środowisko jest centralnym założeniem współpracy między Volvo Cars i Northvolt, fabryka będzie napędzana energią wolną od paliw kopalnych, z naciskiem na zwiększenie potencjału energii odnawialnej w regionie, oraz będzie integrować rozwiązania inżynieryjne, których priorytetem jest efektywność wykorzystania zasobów.
Produkcja baterii dla w pełni elektrycznych modelów Volvo Cars i Polestar reprezentuje znaczącą część całkowitej emisji dwutlenku węgla w ciągu całego cyklu życia każdego samochodu. Poprzez współpracę z Northvolt, który jest liderem w produkcji baterii w sposób zrównoważony dla środowiska, a także wytwarzanie baterii w pobliżu swoich placówek produkcyjnych w Europie, Volvo Cars i Polestar mogą w znaczący sposób zmniejszyć ślad ekologiczny związany z pozyskiwaniem i produkcją baterii do swoich przyszłych samochodów.
Nowa gigafabryka będzie wspierać naszą ambicję posiadania całkowicie neutralnego dla klimatu sytemu produkcyjnego i zapewni dostawę wysokiej jakości baterii przez najbliższe lata – powiedział Javier Varela, szef inżynierii i operacji w Volvo Cars.
Poprzez współpracę z Northvolt osiągniemy także korzyści z łańcucha wartości baterii typu end-to end, od surowców naturalnych do zmontowanych samochodów, zapewniając optymalną integrację w naszych samochodach.
Wspólne przedsięwzięcie mające na celu produkcję ogniw bateryjnych między Northvolt i Volvo Cars będzie znaczącym graczem na scenie europejskiej produkcji ogniw bateryjnych i zarazem jedną z największych jednostek produkujących ogniwa bateryjne w Europie. Volvo Cars i Northvolt powołali byłego dyrektora Tesli, Adriana Clarke, do zarządzania firmą produkcyjną.
Centrum R&D, które rozpocznie działalność w 2022 roku, stworzy kilkaset miejsc pracy w Gothenburgu i typuje Volvo Cars jako jedną z nielicznych marek motoryzacyjnych, która włączyła rozwój i produkcję ogniw bateryjnych do swoich kompleksowych zdolności inżynieryjnych.
Współpraca między Volvo Cars i Northvolt skupi się na stworzeniu baterii i koncepcji integracji pojazdów dostosowanych do potrzeb klienta, aby dać kierowcom Volvo i Polestar to, czego potrzebują, między innymi duży zasięg i krótki czas ładowania.
Ustanowienie głębokiej integracji pionowej w zakresie rozwoju i produkcji baterii jest istotne dla Volvo Cars i Polestar, ponieważ bateria stanowi największy składnik kosztów w samochodzie elektrycznym, jak również znaczącą część śladu węglowego.
Warto zobaczyć, warto posłuchać
Jakie wyzwania przed elektromobilnością i motoryzacją w 2022?
Niniejsza strona korzysta z plików cookie
Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie.
Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług.
Korzystanie z plików cookie innych niż systemowe wymaga zgody. Zgoda jest dobrowolna i w każdym momencie możesz ją wycofać poprzez zmianę preferencji plików cookie. Zgodę możesz wyrazić, klikając „Zaakceptuj wszystkie". Jeżeli nie chcesz wyrazić zgód na korzystanie przez administratora i jego zaufanych partnerów z opcjonalnych plików cookie, możesz zdecydować o swoich preferencjach wybierając je poniżej i klikając przycisk „Zapisz ustawienia".
Twoja zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać, zmieniając ustawienia przeglądarki. Wycofanie zgody pozostanie bez wpływu na zgodność z prawem używania plików cookie i podobnych technologii, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Korzystanie z plików cookie ww. celach związane jest z przetwarzaniem Twoich danych osobowych.
Równocześnie informujemy, że Administratorem Państwa danych jest Agencja Rynku Energii S.A., ul. Bobrowiecka 3, 00-728 Warszawa.
Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych oraz mechanizmie plików cookie znajdą Państwo w Polityce prywatności.