Informacja na stronę
Drogi Użytkowniku,

Administratorem Twoich danych osobowych jest Agencja Rynku Energii S.A z siedzibą przy ul. Bobrowieckiej 3, 00-728 Warszawa, KRS: 0000021306, NIP: 5261757578, REGON: 012435148. W ramach odwiedzania naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO). Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszego serwisu, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta lub rejestracji do newslettera. Przetwarzamy dane, które podajesz, pozostawiasz lub do których możemy uzyskać dostęp w ramach korzystania z Usług.

Informacje dotyczące Administratora Twoich danych osobowych a także cele i podstawy przetwarzania oraz inne niezbędne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod wskazanym linkiem (tym linkiem). Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych z przyczyn związanych z Twoją szczególną sytuacją, po skutecznym wniesieniu prawa do sprzeciwu Twoje dane nie będą przetwarzane o ile nie będzie istnieć ważna prawnie uzasadniona podstawa do przetwarzania, nadrzędna wobec Twoich interesów, praw i wolności lub podstawa do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń. Twoje dane nie będą przetwarzane w celu marketingu własnego po zgłoszeniu sprzeciwu. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia na adres Inspektora Ochrony Danych Osobowych pod adres iod@are.waw.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd Agencji Rynku Energii S.A Wydawca portalu CIRE.pl
Przejdź do serwisu
2021-06-25 19:00
drukuj
skomentuj
udostępnij:
Pierwsze tramwaje bateryjne w USA z systemem Medcom

Pierwsze tramwaje bateryjne w USA z systemem Medcom

W połowie lipca br. w Charlotte w Karolinie Północnej do regularnego ruchu pasażerskiego zostaną włączone tramwaje z systemem pokładowego zasobnika energii Medcom. Dzięki tej technologii uruchomiona zostanie środkowa, beztrakcyjna część linii Gold Line, na którą od kilku lat czekali mieszkańcy. Będzie to pierwsze wspólne wdrożenie tramwajów poruszających się bez linii trakcyjnej zrealizowane przez Medcom i Siemens USA.


"W tramwajach Siemens dla Karoliny Północnej został zamontowany tzw. Onboard Energy Storage System. Urządzenie zawiera w jednej skrzyni baterie LTO, układ chłodzenia cieczą oraz układy ładowania i sterowania bateriami, co jest ciekawą innowacją" - wyjaśnia Jakub Zalewski, ekspert firmy Medcom. Podczas ruchu pojazdu pod siecią trakcyjną pokładowe baterie zasobnika są ładowane do nominalnych wartości. Gdy pojazd ma wjechać na część torowiska bez linii zasilającej, następuje przełączenie zasobnika z ładowania, na rozładowywanie. Wtedy cała energia zużywana przez tramwaj pochodzi tylko z zasobnika.

Co ciekawe, w Polsce już działa podobne rozwiązanie techniczne. Tramwaje Lajkonik w Krakowie również są wyposażone w zasobniki bateryjne i energoelektronikę z Medcomu.

Seria udanych testów

Testy zasobnika rozpoczęto w listopadzie 2019 roku. Najpierw urządzenie było testowane w Medcomie. Następnie przekazane do zewnętrznych laboratoriów, m.in. Instytutu Kolejnictwa, Centrum Techniki Okrętowej. Inżynierowie Politechniki Krakowskiej razem ze specjalistami z Medcomu sprawdzili system w komorze klimatycznej. Kolejne testy - po przekazaniu projektu klientowi - odbyły się już w fabryce Siemens USA. Przeprowadzono testy statyczne oraz dynamiczne, w trakcie których zbadano pracę samego urządzenia, jak i jego współdziałanie z całym systemem zasilania i napędu pojazdu na torze testowym.

Symbol linii Gold Line

Zasobniki trafiły do Charlotte w Karolinie Północnej w czerwcu 2020 roku, gdzie odbyły się testy w warunkach realnych. Możliwość zasilania energią z zasobnika w ruchu miejskim testowano na dostępnej wtedy w mieście trasie tramwajowej Blue Line. Co ważne, nitka jest poprowadzona w wymagającym terenie. Kolejnym etapem były testy na trasie docelowej - Gold Line, na której znajduje się m.in wzniesienie o długości ok. 300 metrów i nachyleniu 6 ‰. To duże wyzwanie dla pojazdu, który jest zasilany wyłącznie z zasobnika pokładowego. Ostatnim potwierdzeniem niezawodności tramwaju był wymagający test 10 tys. mil bez usterki, który również zakończył się pozytywnym wynikiem.

Rekord

Doskonałe wyniki testów zainspirowały firmę Siemens do pobicia własnego rekordu Guinnessa. Ich pojazd przejechał w 2014 na energii z zasobnika 24 km. Eksperci Medcom szacują, że nowe rozwiązanie osiągnie lepszy wynik. - W trakcie testów w Charlotte tramwaj przejechał 19 km przy maksymalnym dopuszczalnym obciążeniu pojazdu. W związku z tym, po przygotowaniu pojazdu, sądzę, iż nowy rekord jest jak najbardziej w zasięgu - mówi Zalewski. Władze Charlotte planują na lipiec włączenie nowych pojazdów do ruchu pasażerskiego. To dla miasta ważne wydarzenie. Nowe tramwaje, z zasobnikiem Medcom, staną się symbolem nowej linii tramwajowej Gold Line.


Transport i motoryzacja - sprawdzamy kolejne wiadomości
Artykuł powstał bez wsparcia narzędzi sztucznej inteligencji. Wydawca portalu CIRE zgadza się na włączenie publikacji do szkoleń treningowych LLM.
KOMENTARZE
©2002-2021 - 2025 - CIRE.PL - CENTRUM INFORMACJI O RYNKU ENERGII

Niniejsza strona korzysta z plików cookie

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie.

Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług.

Korzystanie z plików cookie innych niż systemowe wymaga zgody. Zgoda jest dobrowolna i w każdym momencie możesz ją wycofać poprzez zmianę preferencji plików cookie. Zgodę możesz wyrazić, klikając „Zaakceptuj wszystkie". Jeżeli nie chcesz wyrazić zgód na korzystanie przez administratora i jego zaufanych partnerów z opcjonalnych plików cookie, możesz zdecydować o swoich preferencjach wybierając je poniżej i klikając przycisk „Zapisz ustawienia".

Twoja zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać, zmieniając ustawienia przeglądarki. Wycofanie zgody pozostanie bez wpływu na zgodność z prawem używania plików cookie i podobnych technologii, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Korzystanie z plików cookie ww. celach związane jest z przetwarzaniem Twoich danych osobowych.

Równocześnie informujemy, że Administratorem Państwa danych jest Agencja Rynku Energii S.A., ul. Bobrowiecka 3, 00-728 Warszawa.

Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych oraz mechanizmie plików cookie znajdą Państwo w Polityce prywatności.