Informacja na stronę
Drogi Użytkowniku,

Administratorem Twoich danych osobowych jest Agencja Rynku Energii S.A z siedzibą przy ul. Bobrowieckiej 3, 00-728 Warszawa, KRS: 0000021306, NIP: 5261757578, REGON: 012435148. W ramach odwiedzania naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO). Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszego serwisu, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta lub rejestracji do newslettera. Przetwarzamy dane, które podajesz, pozostawiasz lub do których możemy uzyskać dostęp w ramach korzystania z Usług.

Informacje dotyczące Administratora Twoich danych osobowych a także cele i podstawy przetwarzania oraz inne niezbędne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod wskazanym linkiem (tym linkiem). Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych z przyczyn związanych z Twoją szczególną sytuacją, po skutecznym wniesieniu prawa do sprzeciwu Twoje dane nie będą przetwarzane o ile nie będzie istnieć ważna prawnie uzasadniona podstawa do przetwarzania, nadrzędna wobec Twoich interesów, praw i wolności lub podstawa do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń. Twoje dane nie będą przetwarzane w celu marketingu własnego po zgłoszeniu sprzeciwu. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia na adres Inspektora Ochrony Danych Osobowych pod adres iod@are.waw.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd Agencji Rynku Energii S.A Wydawca portalu CIRE.pl
Przejdź do serwisu
drukuj
skomentuj
udostępnij:
Lotos Kolej chce wydzierżawić aż 31 lokomotyw

Lotos Kolej chce wydzierżawić aż 31 lokomotyw

Przewoźnik kolejowy z Grupy Orlen chce wydzierżawić 31 lokomotyw elektrycznych na okres do 4 lat. Pojazdy mają być wykorzystane przede wszystkim do obsługi transportowej zakładów grupy. Zwraca uwagę duża dowolność co do konstrukcji taboru: jedyne jasno określone wymagania to te dotyczące prędkości oraz mocy.

Przedmiot przetargu to dzierżawa do 31 elektrowozów, nowych lub używanych. Lokomotywy mogą być pojazdami cztero- lub sześcioosiowymi. Zamawiający dopuszcza zaoferowanie pojazdów wielosystemowych, a także wyposażonych w spalinowy moduł dojazdowy. Prędkość konstrukcyjna musi wynosić co najmniej 90 km/h, a moc ciągła – 5 MW.

Za dostępność odpowiada właściciel

Lokomotywy mają być dostarczane stopniowo w latach 2024-2025 w partiach po kilka sztuk. Obowiązkiem właściciela pojazdów będzie także wykonywanie ich pełnej obsługi technicznej oraz serwisu. Termin składania ofert w pierwszym etapie (otwartym, formalno-technicznym) upływa jutro (6 października). Dokładne warunki umowy zostaną wynegocjowane podczas drugiego, zamkniętego etapu handlowego. Przewidywany przebieg roczny każdego z pojazdów to ok. 150 tysięcy kilometrów.

Okres dzierżawy ma wynosić od roku do czterech lat. Lotos Kolej uzasadnia chęć pozyskania pojazdów zwiększeniem potrzeb transportowych Grupy Kapitałowej Orlen, które mają w większym niż dotąd stopniu być zaspokajane przy pomocy kolei. Będzie to kolejny krok mający na celu odnowę i powiększenie floty. Przypomnijmy: w grudniu ubiegłego roku przewoźnik ogłosił przetarg na 10 nowych, 4-osiowych elektrowozów z modułem spalinowym, a w roku 2021 wprowadził do eksploatacji łącznie 16 nowych lub najwyżej 3-letnich lokomotyw różnych producentów (Pesa Gama, Newag Griffin i Dragon, Siemens Vectron oraz Alstom-Bombardier Traxx).

Lotos Kolej chce być „czempionem”

Lotos Kolej to drugi pod względem pracy przewozowej i trzeci pod względem masy największy towarowy przewoźnik kolejowy w Polsce. Spółka jest liderem w zakresie przewozu ropy naftowej i produktów ropopochodnych oraz innych materiałów niebezpiecznych, uruchamia też – między innymi – pociągi intermodalne. Dzięki przejęciu Orlen Koltrans spółka ma ambicję ugruntowania pozycji na rynku i odgrywania roli „narodowego czempiona”. Po wygaśnięciu obecnej koncesji Lotos Kolej pociągi mają być uruchamiane pod marką Orlen.

Dzierżawa lokomotyw stała się w ostatnich latach rozwiązaniem popularnym wśród przewoźników na polskim rynku. Korzystają z niego zarówno przewoźnicy towarowi (Lotos Kolej, DB Cargo Polska), jak i PKP IC (choć ostatnio bez powodzenia). Niektórzy operatorzy przyznają nieoficjalnie, że decydują się na dzierżawę zamiast zakupu z powodu niepewności na rynku, wywołanej – między innymi – zablokowaniem przeznaczonych dla Polski środków z Funduszu Odbudowy w reakcji na łamanie zasad praworządności przez polski rząd.



Ułatwiamy znalezienie ciekawych informacji na CIRE

📉 Najnowsze wiadomości z branży energetycznej
kliknij w tym miejscu >>>Link<<<

📉 Najnowsze wiadomości z branży ciepłowniczej
kliknij w tym miejscu >>>Link<<<

📉 Najnowsze wiadomości z branży energetyki jądrowej
kliknij w tym miejscu >>>Link<<<

📉 Najnowsze wiadomości z branży PV
kliknij w tym miejscu >>>Link<<<

📉 Oferta wydawnictw Agencji Rynku Energii
kliknij w tym miejscu >>>Link<<<
Artykuł powstał bez wsparcia narzędzi sztucznej inteligencji. Wydawca portalu CIRE zgadza się na włączenie publikacji do szkoleń treningowych LLM.
Autor
alt
Janusz Pietruszyński

Redaktor Naczelny CIRE

Analityk i komentator gospodarczy

Twitter | LinkedIn


Komentarze dla innych mediów, prowadzenie wydarzeń

j.pietruszynski@cire.pl

KOMENTARZE
©2002-2021 - 2025 - CIRE.PL - CENTRUM INFORMACJI O RYNKU ENERGII

Niniejsza strona korzysta z plików cookie

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie.

Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług.

Korzystanie z plików cookie innych niż systemowe wymaga zgody. Zgoda jest dobrowolna i w każdym momencie możesz ją wycofać poprzez zmianę preferencji plików cookie. Zgodę możesz wyrazić, klikając „Zaakceptuj wszystkie". Jeżeli nie chcesz wyrazić zgód na korzystanie przez administratora i jego zaufanych partnerów z opcjonalnych plików cookie, możesz zdecydować o swoich preferencjach wybierając je poniżej i klikając przycisk „Zapisz ustawienia".

Twoja zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać, zmieniając ustawienia przeglądarki. Wycofanie zgody pozostanie bez wpływu na zgodność z prawem używania plików cookie i podobnych technologii, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Korzystanie z plików cookie ww. celach związane jest z przetwarzaniem Twoich danych osobowych.

Równocześnie informujemy, że Administratorem Państwa danych jest Agencja Rynku Energii S.A., ul. Bobrowiecka 3, 00-728 Warszawa.

Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych oraz mechanizmie plików cookie znajdą Państwo w Polityce prywatności.