Dyspozycja Mocy, zarządzanie zgłoszeniami o awariach oraz Hubgrade w Veoli Energia Warszawa
13.12.2019r. 11:55
Veolia Energia Warszawa eksploatuje największą w UE i czwartą co wielkości na świecie sieć ciepłowniczą. W ciągu 3 lat stołeczna siec ciepłownicza została opomiarowana i zdygitalizowana. Spółka dysponuje nowoczesną Dyspozycją mocy, Hubgrade'm umożliwiającym świadczenie jednej ze swoich usług - BES (Bulding Energy Services), czyli zarządzanie zużyciem ciepła w budynkach mieszkalnych oraz systemem zarządzania zgłoszeniami o awariach. Tak nowoczesne centra zarządzania siecią ciepłowniczą w Polsce znajdują się tylko w Warszawie i Poznaniu.
Po otrzymaniu zgłoszenia, a przed wysłaniem ekipy koordynator podejmuje próbę zdalnego usunięcia awarii poprzez zasterowanie węzłem (wyłączenie i włączenie pompy, zmiana temperatury zasilania). W przypadku braku możliwości zdalnego usunięcia awarii, za pomocą aplikacji mobilnej koordynator wysyła ekipę serwisową. Koordynator interwencji widzi również ekipy w terenie znajdujące się najbliżej miejsca awarii. Ponieważ wykorzystuje on mapę google, może korzystać z widoku satelitarnego i street view. Powala to koordynatorowi pomóc ekipie w dotarciu na miejsce awarii, uzielając bardziej szczegółowych informacji np. o tym jak wygląda budynek. Informacje otrzymane za pośrednictwem aplikacji od montera przekazywane są do dyspozycji mocy i Biura Obsługi Klienta. Informacja o skończonych pracach w budynku zostaje również przekazana Klientowi.
Zarządzanie zgłoszeniami o awariach obejmuje również rejestrację wszystkich prac, jakie były wykonywane na węzłach. Po zakończeniu interwencji monter może przesłać zdjęcia oraz głosowo swój komentarz, który w systemie zamieniany jest na tekst. Taki zapis pomaga kolejnym brygadom śledzić wcześniejsze prace prowadzone w danym miejscu.
W procesie zarządzania warszawską siecią ciepłowniczą w ciągu trzech lat wykreowano nowe zawody: analityk węzła ciepłowniczego, analityk sieci oraz koordynator zarządzania awariami.












