ENERGETYKA, RYNEK ENERGII - CIRE.pl - energetyka zaczyna dzień od CIRE
Właścicielem portalu jest ARE S.A.
ARE S.A.

SZUKAJ:



PANEL LOGOWANIA

X
Portal CIRE.PL wykorzystuje mechanizm plików cookies. Jeśli nie chcesz, aby nasz serwer zapisywał na Twoim urządzeniu pliki cookies, zablokuj ich stosowanie w swojej przeglądarce. Szczegóły.


SPONSORZY
ASSECO
PGNiG
ENEA

Polska Spółka Gazownictwa
CMS

PGE
CEZ Polska
ENERGA





MATERIAŁY PROBLEMOWE

Wypowiedź Dyrektora Elektrowni Łaziska PKE SA Klemensa Ścierskiego
16.07.2004r. 07:54

Pierwsze spostrzeżenie jakie nasuwa się przy próbie oceny stanu polskiej energetyki to fakt, że polska energetyka już na starcie znalazła się na słabszej pozycji w stosunku do koncernów zachodnioeuropejskich. Stan ten wynika przede wszystkim z faktu znacznego rozdrobnienia sektora - tak w zakresie wytwarzania jak i dystrybucji.

Dołączone pliki: Do odczytu plików wymagany jest program Acrobat Reader.

Zobacz także:

Dodaj nowy Komentarze ( 40 )

WIĘCEJ NA TEN TEMAT W SERWISACH TEMATYCZNYCH

KOMENTARZE ( 40 )


Autor: Sokrates 16.07.2004r. 08:45
Wynurzenia typowego działacza gospodarki socjalistycznej. Takich jest wielu. Niewiele zrozumieli i nie bardzo wiedzą o co chodzi. Ustalili taką bzdurę jak Kartę z Kioto, to zastawiamy się skąd wziąć pieniądze na płacenie za bzdurę, a nie występują by tę bzdurę zlikwidować. Na świecie propaguje się generację rozproszną i rozsianą w energetyce, a Ci ciągle by się konsolidowali pionowo i poziomo i wyciągali recę do budżetu. Biedna ta polska energetyka. Już dzisiaj dzieli ją epoka cywilizacyjna od energetyki UE...
ODPOWIEDZ ZGŁOŚ DO MODERACJI

Autor: KMS 16.07.2004r. 10:35
Sokratesie, mój drogi. Proponuje abyś odświerzyl swoją wiedzę na temat struktury sektora energetycznego na świecie. Po ostatnich kryzysach w Kaliforni, Nowym Jorku, Francji pewne poglady w tej mierze uległy drastycznej zmianie. proponuje abys zapoznał sie z najnowszymi opracowaniami w tej mierze.
ODPOWIEDZ ZGŁOŚ DO MODERACJI

Autor: antek 17.07.2004r. 11:43
sokrates,wróć ty lepiej na onet,tam jest pełno takich fachowców od wszyystkiego.
ODPOWIEDZ ZGŁOŚ DO MODERACJI

Autor: PIKO 16.07.2004r. 09:59
Drogi Sokratesie. Filozof z ciebie kiepski. Twój imiennik sie przewraca w grobie. Co ma Karta z Kioto do bezpieczeństwa energetycznego kraju i miejsca polskiej energetyki w UE. Proponuje przeczytaj jeszcze raz wypowiedż Ścierskiego, może zrozumiesz o czym mówi. Wiem dobrze, że filozofowie maja broblemy ze zrozumieniem swoich teori , a ty jesteś na dobrej drodze. Życzę owocnej lektury.
ODPOWIEDZ ZGŁOŚ DO MODERACJI

Autor: sokrates 16.07.2004r. 10:03
A kto to jest? Dyrektor czego?
ODPOWIEDZ ZGŁOŚ DO MODERACJI

Autor: PIKO 16.07.2004r. 10:24
Cieszę sie bardzo, że czytasz. Szkoda tylko, że nie dokładnie. Twoja znojomość energetyki i problemów z nią związanych kojarzy mi się z anegdotą o znanym niemickim człowieku epoki romantyzmu, który na łożu smierci miał wykrzyknąć "więcej światła". Nie dokonała się przez to rewolucja w energetyce, ani nie przybyło mocy. Ponieważ jak widać, jesteś inteligentny domyślasz się o kim piszę. Podpowiem tylko, że nie był to energetyk. Acha jeszcze jedno. Prąd nie powsteje po nicisnięciu wyłącznika na ścianie.
ODPOWIEDZ ZGŁOŚ DO MODERACJI

Autor: Sokrates 16.07.2004r. 10:31
Niewiem czy to pomyłka?, czy objawił się "sokrates " nr 2 przez małe "s". Pan Ścierki jest znany jako działacz PSL-u (w każdym razie w ich imieniu kierował polską gospodarką), a teraz jest (wcześniej też był) dyrektorem jednej elektrowni na Śląsku, a na gospodarce socjalistycznej chyba "zjadł zęby". Piko: dzisiaj około 30 000 przedsiębiorstw (poprzez swoich przedstawicieli) w UE protestuje przeciw wprowadzaniu do gospodarki UE Karty z Kioto, a Ty sie pytasz jaki to ma związek? Jeszcze mało?. Polska energetyka obciązona jest największymi podatkami w Europie, a grozi jej jeszcze jeden podatek!. Czy Ciebie zesłali Z Marsa??? Nasi stratedzy energetyczni zajmują się zaś od kilku lat konsolidacją poziomą i pionową. A to sie ma do gospodarki rynkowej jak pięść do nosa. Piko, Ciebie rzeczywiście zrzucili z Marsa! Możemy podyskutować o kierunkach rozwoju energetyki na świecie, o dyrektywach UE, itp...ale człowiek przybyły z Marsa skąd o tym może wiedzieć????!.
ODPOWIEDZ ZGŁOŚ DO MODERACJI

Autor: no name 16.07.2004r. 10:34
Do PIKO: Sokrates (ten w grobie) nie ma powodu by się przewracać. Realizacja protokołu z Kioto MA bezpośrednie przełożenie na kondycję polskiego sektora elektroenergetycznego, a ocena wynurzeń Pana Ministra jest bardzo trafna. Może jesteś za młody by pamiętać, że to właśnie Ścierski był Ministrem Przemysłu i Handlku odpowiedzialnym za drugą falę kontraktów długoterminowych - sprzecznych od samego początku z wdrażaną ustawą. A jeżeli wg Niego Europa to jedynie EDF, to może lepiej by się nie wypowiadał o Polsce w Europie. Dla przykładu: w Danii przedsiębiorstw dystrybucyjnych jest 90 a w Szwajcarii 400, a oba te kraje od Polski sa raczej mniejsze. Wiec może przestańmy histeryzować na temat rozdrobnienia dystrybucji. Konsolidacja służy sektorowi, ale nie całej gospodarce. A z generacja rozproszoną także "jest coś na rzeczy". Sokratesie, niech żyją filozofowie!
ODPOWIEDZ ZGŁOŚ DO MODERACJI

Autor: pinky 16.07.2004r. 10:42
Do sokratesa.Kolejny raz piszę żeby podawać fakty a nie rzucać frazesami zapamietanymi po dyskusjach polityków. Sprawdź najpierw ile do budżetu odprowadzają sprywatyzowane firmy energetyczne a ile pozostajace w Skarbie Państwa łacznie z dywidendą i nie wyciągaj rąk do góry bo może zagrzmieć po takiej wypowiedzi.A o stan polskiej energetyki się nie martw bo wycieczki z UE już miały oczy wybałuszone.Pozdrawiam
ODPOWIEDZ ZGŁOŚ DO MODERACJI

Autor: PIKO 16.07.2004r. 10:58
I proszę, wystarczy tylko malutki przysłowiowy kamyczek do ogródka a burza gotowa.Mars jest czerwoną planetą być może rozgrzał co niektóre głowy ( innym może się kojarzyć z czym innym). Jeszcze parę trafnych uwag i myślę, że powstanie nowa strategia energetyczna kraju. Może uda sie w tej kwstii wyręczyć rząd. Jeśli "no name" ma jeszcze sugestie ( to w odniesieniu do duńsko-szwajcarskich przykładów) jak ugryźć PSE to będę wdzięczny.
ODPOWIEDZ ZGŁOŚ DO MODERACJI

Autor: Sokrates 16.07.2004r. 11:00
Pinky: które to są fakty! Czy wycieczki z UE oczy wybałuszały oczy na fakt, że elektrownie cieplne UE mają o 8% większą sprawność energetyczną bruto (średnio ważoną) od polskich elektrowni? Ty musisz porozmawiać z Goździkową!
ODPOWIEDZ ZGŁOŚ DO MODERACJI

Autor: Sokrates 16.07.2004r. 11:16
Piko: średnia roczna temperatura na Marsie wynosi około "minus 60 stopni Celsjusza". Jeżeli Cię to rozgrzeje to powróć na Marsa i zorganizuj tam Polsce energetykę, a teraz trzymaj się Swoich zapewnień i podawaj fakty! Narazie podajesz tylko hasła...
ODPOWIEDZ ZGŁOŚ DO MODERACJI

Autor: stefan 16.07.2004r. 11:38
Drogi Sokratesie... Widzę w przyszłości tylko dwie firmy: taką z Francji i taką z Niemiec. W której chcesz pracować?
ODPOWIEDZ ZGŁOŚ DO MODERACJI

Autor: ola 16.07.2004r. 11:45
Piotrek i Roman, dajcie spokój, nie gadajcie z nim, bo się nie zna...
ODPOWIEDZ ZGŁOŚ DO MODERACJI

Autor: pinky 16.07.2004r. 12:05
Do sokratesa.Iznowu usłyszałem slogan jakich pełno w wypowiedziach pseudofachowców usiłujacych robić wodę z mózgu swoim słuchaczom rzucając cyframi.Najpierw zdefiniuj hasło "elektrownie cieplne" a potem porównuj odpowiednie technologie. a niedługo odkryjesz wyższośc elektrowni atomowej od starej elektrociepłowni w centrum fabryki guzików.Potem zrób sobie wycieczkę/są takie na dzień energetyka /do jakiejkolwiek elektrowni która miała kontrakt długoterminowy i wtedy się dowiesz na co poszły pieniądze i jaką mają sprawność a potem porównaj z zachodnim odpowiednikiem i może tobie też oczy się wybałuszą.
ODPOWIEDZ ZGŁOŚ DO MODERACJI

Autor: Sokrates 16.07.2004r. 12:10
Stefanie. Do roku 1993 polska elektroenergetyka nie odstawała do elektroenergetyki w UE. Teraz dzieli ją przepaść cywilizacyjna. Energetyka jako super strategiczna dziedzina gospodarki była chroniona nadmiernie przez państwo, nie tylko w Polsce. Wyniki ekonomiczne miała marne. Raczej dobrze działo się energetykom, gorzej gospodarce . Kryzys energetyczny, fakt ograniczenia zasobów nieodnawialnych źródeł energii i inne fakty zmusiły strategów gospodarczych do innego spojrzenia na energetykę. Próbuję sie energetykę "wstawić' do inteligentnego rynku. W tym duchu wydawane są kolejne Dyrektywy UE. Są przykłady doskonałej prywatyzacji i liberalizacji rynku energi: np. to co powstało po British Gas i najtańszy gaz ziemny na świecie w WB. W niemieckich i francuskich zakładach energetycznych energetycy mają się b. dobrze. Jak pozwolono nie tak dawno Niemcom (koncernom energetycznym) podzielić kraj na trzy obszary, to energia elektryczna (cena średnio ważona) w ciągu kilku lat wzrosła 2 razy, dopóty, dopóki Komisja EU nie zlikwidowała ten stan. W ciągu 3 lat niemieckie ceny energii znów spadły do średniej W UE. To jest fakt!. Radzono mi by wypowiedź Pana Ścierskiego przeczytał jeszcze raz. Przeczytałem, po wydrukowaniu. Teraz jeszcze ostrzej bym go ocenił. Odpowiedż: chętnie bym się zatrudnił w firmach francuskich czy niemieckich, które ostanio nawet "guzika" nie chcą oddać. Teraz mam pytanie dlaczego ludzie z francuskiego giganta energetycznego alergicznie reagują na wspomnienie o prywatyzacji???.
ODPOWIEDZ ZGŁOŚ DO MODERACJI

Autor: bobas 16.07.2004r. 12:10
nad wszelkimi dyskusjami ciazy zawsze wartosc akcji pracowniczych ktore po konsolidacji zrodla maja nadzieje uzyskac. PIko iPinky sa ze zrodel a Sokrates i No name spoza
ODPOWIEDZ ZGŁOŚ DO MODERACJI

Autor: Sokrates 16.07.2004r. 12:37
Pinky wróć sie do 1 klasy szkoły podstawowej i naucz się odróżniać cyfry od liczb. Widać, że Ci się wszystko po.....
ODPOWIEDZ ZGŁOŚ DO MODERACJI

Autor: pinky 16.07.2004r. 12:48
Do sokratesa.I wreszcie coś sensownego ci się wypsnęło.A energetykę zostaw w spokoju!
ODPOWIEDZ ZGŁOŚ DO MODERACJI

Autor: SET 16.07.2004r. 13:00
Do Sokratesa i innych zacietrzewionych! Karty z Kioto wcale nie wymyslili działacze socjalistyczni, co kazdy średnio rozgarnięty obywatel wiedzieć powinien. Ba nie zrobili tego nawet ... energetycy. A co do reszty - nie demonizujmy efektywności zachodnich przedsiebiiorstw i ich know-how. W takich Włoszech po zmroku w okolicach Wenecji doskonale mozna wyczuć, jak fabryki chemiczne zaczynają wypuszczać co tylko się da w atmosferę, podobnie wygląda sprawa z elektrofiltrami w tamtejszych elektrowniach. Niech ktoś mi tu powie - ile zainwestowały, a ile wywiozły z naszych sprywatyzowanych firm energetycznych zachodnie koncerny? Ile wpłaciły w formie podatków do skarbu państwa i czy naprawdę wykonały zobowiązania prywatyzacyjne? Sprzedać nie jest sztuką, sprzedać mądrze to juz wyższa szkoła jazdy. A może wcale nie sprzedaweać, tylko mądrza samemu zarządzać? W końcu te wielkie koncerny płacą kolejne raty z pieniędzy, które wypracowują na naszym, polskim rynku, a nie ze swoich kapitałów...
ODPOWIEDZ ZGŁOŚ DO MODERACJI

Autor: PIKO 16.07.2004r. 13:02
Szanowny Sokratesie czyżby Ci puszczały nerwy? Powoli zaczyna mi się kształtować Twój obraz psychologiczny: trochę filozof, trochę matematyk (odróżniasz liczby od cyfr), astronom (znasz się na planetach), historyk (pamietasz takiego premiara "co nie chciał oddać "guzika" i guzik z tego wyszło). Czyli taki z Ciebie prawie omnibus. Proponuję Ci napisz poradnik energetyczny. Mogę zasugerować tytuł: " W dzieciństwie poraził mnie prąd i te wnioski stąd". Poradnik może być wierszem. Masz szanse jako kolejny polak załapać się na literackiego Nobla.
ODPOWIEDZ ZGŁOŚ DO MODERACJI

Autor: stefan 16.07.2004r. 13:12
Drogi Sokratesie! Masz oczywiście rację. Tylko ja wolę mieć takie problemy - jako pracownik energetyki, niż nie mieć ich i mieć dużo wolnego czasu. Chyba się rozumiemy? Poza ty, wolę mieć polską energetykę niż energetykę w Polsce (podobnie jak w tych dwóch przywołanych krajach).; A propos, chyba nawet Czesi to już zrozumieli, ale dopiero po rządach superliberałów, do których chyba muszę Cię zaliczyć...
ODPOWIEDZ ZGŁOŚ DO MODERACJI

Autor: Sokrates 16.07.2004r. 13:26
Piko co roku mam około 50 propozycji napisania czegoś o energetyce. Korzystam z kilku i co krok spotykam przedruki (czasami pokaźne) z moich artykułów... ale tam są fachowcy. Żeby coś pisać, to trzeba dużo wiedzieć i z różnych dziedzin... Pochwal sie i Ty!
ODPOWIEDZ ZGŁOŚ DO MODERACJI

Autor: PIKO 16.07.2004r. 13:51
Sokrates. Do kwestii "żeby coś pisać, to trzeba dużo wiedzieć i z różnych dziedzin... " zgadzam się w 100%. Zastanawia mnie jak się wyrabiasz z takim natłokiem ofert. Być może sam przepisujesz swoje myśli i już Ci sie pozajączkowało totalnie.Ale doceniam Cię. Chętnie przejrzę bibliografię Twoich dokonań literackich. Może Ci załatwię jakąś fuchę? Czekam z niecierpliwością. A propos chwalenia, nie chciałbym aby mnie ktoś, kiedyś zaliczył do grona osób skupionych w klubie, któremu przewodzi slogan " mężczyznę poznaje się nie po tym jak zaczyna, ale po tym jak kończy". Dlatego teraz kończę.
ODPOWIEDZ ZGŁOŚ DO MODERACJI

Autor: UREMAN 16.07.2004r. 14:15
Szanowni koledzy komentujący tę wypowiedź p. Ścierskiego powinni jednak nieco uważniej ją przeczytać i próbować zrozumieć. Zgadzam się, że wiedza o energetyce tak krajowej jak zagranicznej w tym innych krajów EU,USA i in. nie jest łatwo przyswajalna,a jej ocena wymaga sporych studiów, profesjonalizmu i obiektywnego,zdrowego rozsądku.Szczególnie niebezpieczne są różnego rodzaju porównania, w tym np. porównania sprawności wytwarzania en. el. w "elektrowniach cieplnych", albo tworzenie utopijnej alternatywy przeciwstawiającej generację rozproszoną jako lepszy wybór niż duże elektrownie tzw. "systemowe". Otóż tak nie można! Problemem generalnym w EU jest to, że jest energetycznie uzależniona od dostaw nośników energii pierwotnej z innych krajów. Zmartwieniem komisarzy z DG TREN jest jak sobie ztym poradzić. Niewiele krajów może oprzeć wytwarzanie en.el. na krajowych zasobach energetycznych tak jak Polska. Problem w tym, że Polska dysponuje b. trudnym surowcem energetycznym jakim jest węgiel (zarówno kamienny jak i brunatny). Kolega który posługiwał się porównaniem sprawności el. cieplnych w Polsce i zagranicą mógłby zauważyć, że el. cieplne to także el. opalane gazem, najczęściej z turbinami gazowymi albo olejem. Sprawność elektrowni dysponujących tą technologią w Polsce jest identyczna jak w dowolnym innym miejscu świata i przekracza wyraźnie 50%. Wydaje się jednak, że opieranie bilansu energetycznego na węglu i czystych technologiach jego wykorzystania jest jakby dla kraju bezpieczniejsze niż importowana ropa czy gaz albo nawet uran.Generacja rozproszona ,w tym np. źródła en. odnawialnej, jest b. korzystnym uzupełnieniem bilansu, ale z oczywistych względów nie zastąpi dużych źródeł en. el.Pan Ścierski ma sporo racji w swej wypowiedzi- tylko nie wiadomo kto poczuje się adresatem tych uwag. Jak znam życie, to zapewne nikt.
ODPOWIEDZ ZGŁOŚ DO MODERACJI

Autor: no name 16.07.2004r. 14:18
do PIKO: no i koniec słabiutki jakiś taki, bez wyrazu... bobas ma rację, przynajmiej co do mnie - jestem spoza, ale z bliska widzę to, o czym piszę, a co do wyższości kdt-ów nad elektrowniami w UE to znam taki jeden, który za pare miliardów (które nasze dzieci będa spłacać) zwiekszył sprawność, po przebudowie od fundamentów, z 32 na 33,5% (około). W UE nie buduje się źródeł poniżej 45%, więc Pinky - Ty też może już skończ te figle.
ODPOWIEDZ ZGŁOŚ DO MODERACJI

Autor: Sokrates 16.07.2004r. 14:53
W Polsce są sami figlarze i spryciarze (którzy potrafią bronić tylko i wyłącznie swoich interesów). Figlarze to "wybitni" czasem naukowcy, którzy potrafią zagaić, przewodniczyć, podsumować, opracować ekspertyzę (czasami za wielkie pieniądze), tylko dla własnego bezpieczeństwa jakoś dotąd nie potrafili opracować w wolnej ojczyźnie STRAREGII ENERGETYCZNEJ POLSKI, mając chyba na uwadze kompromitujące strategie z lat osiemdziesiątych XX wieku (jedna z takich przewidywała, że będziemy teraz spalać 400mln ton węgla w ciągu roku). A jeśli ruszysz taką świętość -z jednej lub z drugiej grupy- to cała zgraja przybocznych giermków rzuci się na ciebie. I tak toczy się polski światek energetyczny...
ODPOWIEDZ ZGŁOŚ DO MODERACJI

Autor: Nick 16.07.2004r. 15:27
Mam wrażenie, że pan dyr. Ścierski mija się odrobinę w diagnozowaniu przyczyn braku konkurencyjności polskiej energetyki. El. Łaziska jak i inne elektrownie PKE przez kilka ostatnich lat konsumowały w spokoju "dobrodziejstwa" KDT kasując za MWh dwa razy wyższą cenę od tej którą uzyskiwali pozostali producenci. Teraz niestety trzeba będzie tą żabę skonsumować. Pobudka jest brutalna. Znam producentów w Polsce, którzy nie boją sie europejskiej konkurencji. Ale poziom zatrudnienia, struktura organizacyjna i inne drobne koszto-twórcze elementy były w międzyczasie optymalizowane podczas gdy producenci sprzedający energię w oparciu o KDT myśleli, że tak będzie wiecznie. Pora wstawać Panowie, pobudka!!!
ODPOWIEDZ ZGŁOŚ DO MODERACJI

Autor: Odbiorca 16.07.2004r. 15:28
Drogi Sokratesie. Trafnie to ująłeś, ale trochę przesadziłeś. W Polsce sa również ludzie, w tym zwłaszcza naukowcy, którym zalezy na wprowadzeniu do energetyki zdrowych warunków prawdziwej konkurencji rynkowej. Ich głosy słabo sie przebijaja, gdyż jakos nikt z menedzerów, decydentów i polityków nie chce ich słuchać - każda z zainteresowanych stron ciągnie w swoja stronę. A może masz pomysł na stworzenie klubu myslących kategoriami interesów ogółu?
ODPOWIEDZ ZGŁOŚ DO MODERACJI

Autor: Piotreq 16.07.2004r. 15:41
Przeczytalem komentarze a potem przeczytałem artykuł. Zastanawia mnie w nim całkowita sprzeczność. Pierwsza część to czysty socjalizm. Niestety nie żyjemy już w państwie opiekuńczym i inne są zasady utrzymania sie w gospodarce. Autor myśli z nostalgią o minionym ustroju. W drugiej części natomiast zachwalne jest PKE jako przykład korzyści z działania razem. Konsolidacja taka jest wymuszona konkurencją. Zgadzam się z tym w 100%. Pojedyncza elektrownia może być opłacalna od nowości - musi w czasie swej pracy uzbierać fundusze na odnowienie. Energetyka jest BARDZO MAŁO OPŁACALNA, zwraca się latami (czasem po 20 lat). Obraca ogromnymi kwotami osiągając procentowo mały zysk. Banki musiały by mieć duże ilości wolnej gotówki żeby zainwestować w tak mało opłacalne choć pewne przedsięwzięcie. Powoduje to konieczność inwestycji ze środków własnych. Temu sprzyja konsolidacja. Sumowaniu środków własnych na inwestycje i ograniczaniu kosztów.
ODPOWIEDZ ZGŁOŚ DO MODERACJI

Autor: obserwator 16.07.2004r. 17:25
Na giełdzie energię sprzedaje się po 115zł/MWh, a PKE sprzedaje za ponad 180zł/MWh. Sami oceńcie kto tu ma rację! I dlaczego niektórzy tak boją się rynku? Nawet integentnego (dobrze by było powiedzieć co to jest).
ODPOWIEDZ ZGŁOŚ DO MODERACJI

Autor: radlak 17.07.2004r. 14:54
Poglady p. Ścierskiego istotnie trącą PRL-em. Albowiem jeżeli mozemy mówic o zaniechaniach restrukturyzacyjnych w obszarze elektroenergetyki, szczegółnie w sektorach wytwarzania i dystrybucji to tylko wynikających z faktu uprzywilejowanej pozycji obu tych sektorów w polskiej gospodarce, KDT dla elektrowni oraz monopolistyczna pozycja spółek dystrybucyjnych nie wymusza żadnej konkurencji. To nie dcyzje urzędników, na tym etapie,oddolnie, powinny decydować o procesach konsolidacyjnych, szczególnie w strukturach pionowych, to przesłanki ekonomiczne i liberalny rynek powinien wymuszać te procesy. Nawiazujac do awarii systemowych i kryzysów elektroenergetycznych-to nie brak konsolidacji i rozdrobnienie podmiotów było ich przyczyną-nie straszmy ludzi,taka argumentacja jest fałszywa. Przyczyną ich wszystkich była błędna polityka regulacyjna.
ODPOWIEDZ ZGŁOŚ DO MODERACJI

Autor: zainteresowany 18.07.2004r. 01:28
Hmm... zrobiło się ciekawie, więc może i ja dołożę swój "kamyk". Nie będę tu udowadniał wyższości czegoś "prywatnego" od "państwowego". Konsolidacja przeprowadzana na wzór PKE to przykład chorej ingerencji polityki w obszar gospodarki. Zamiast prowadzić do sprzedania tego, co nie przynosi zysków a jeszcze można to sprzedać My czekamy, aż znajdzie się "inteligent" który przyjdzie do Nas i kupi to coś. I jeszcze w rączę pocałuje... Paranoja...Panuje pogląd.. nie wiemy co zrobić ?? Zintegrujmy... Dlaczego nie...Skutek ?? Opisał obserwator (180zł/MWh).. Ja bym jeszcze dorzucił spadek produkcji energii elektrycznej w PKE o jakieś 15%/rok...Świetlana przyszłość Nas czeka....
ODPOWIEDZ ZGŁOŚ DO MODERACJI

Autor: stefan 19.07.2004r. 07:18
Drogi Obserwatorze. Energia po 115 zł to czysty dumping poniżej kosztów "na zarżnięcie"! Dobrze o tym wiesz. Kiedy już "zarżniemy" urządzenia, ktoś (zgadnij kto?) wybuduje elektrownie i sprzeda nam energię kilka razy drożej! Tak, a propos - dlaczego energia po likwidacji KDT miała zdrożeć? Czy to nie paranoja? W takim razie zostawmy KDT-y!
ODPOWIEDZ ZGŁOŚ DO MODERACJI

Autor: PIKO 19.07.2004r. 07:51
Szanowny Stefanie. Zadajesz bardzo trudne pytania. Uwazaj bo takze zproponuja Ci Marsa.
ODPOWIEDZ ZGŁOŚ DO MODERACJI

Autor: Tomek 19.07.2004r. 12:35
Gdy przeczytalem całą wypowiedź dyrektora Ścierskiego zwróciłem uwagę na poruszone w niej konsekwencje prywatyzacji w wykonaniu zachodnich koncernów. Cokolwiek byśmy mówili faktem pozostaje, że polska firma oprócz generowania zysków może działać na rzecz regionu czy kraju. Zagraniczny koncern też to robi, ale pod waruniem, że będzie to ICH kraj. Niestety. Zostaliśmy sprowadzeni do zaplecza taniej siły roboczej. Dlatego rację ma dyrektor Ścierski pokazując, że warto tworzyć coś własnego jak np. PKE, a nie tylko wyprzedawać druty, kociołki, a przede wszystkim dostęp do rynku...
ODPOWIEDZ ZGŁOŚ DO MODERACJI

Autor: Gregor 19.07.2004r. 14:06
Do CIRE: A co się dzieje z poprzednimi artykułami z tego cyklu? Wypowiedż prezesa Dobrzńskiego po prostu zniknęła? Zbędne uwagi: Sokrates przycznił się do dogmy iż ziemia jest środkiem wszechswiata i że orbity planet są idealnymi kołami, które przeżyła do czasów Keplera. "więcej słońca" to nie cytat 'znanego niemca' tylko Diogenesa. Ale i tak jestem pełen podziwu dla kolorowych dygresji o Marsie ;)
ODPOWIEDZ ZGŁOŚ DO MODERACJI

Autor: CIRE.pl 19.07.2004r. 14:12
Szanowny Panie! Wszystkie artykuły z tego cyklu znajdują się pod adresem http://cire.pl/zakres,2,44,0.html - który widnieje (ZOBACZ TAKŻE) także pod kazdym z artykułów z osobna
ODPOWIEDZ ZGŁOŚ DO MODERACJI

Autor: astronom 21.07.2004r. 20:07
Oj Gregor, Gregor jak ty mało wiesz. Rzeczywiście i dzięki Bogu orbita Ziemi jest prawie zbliżona do koła. W przeciwnym przypadku i Ty byś nie zaistniał!
ODPOWIEDZ ZGŁOŚ DO MODERACJI

Autor: ola 05.01.2009r. 16:00
ha ha ha
ODPOWIEDZ ZGŁOŚ DO MODERACJI
Dodaj nowy Komentarze ( 40 )

DODAJ KOMENTARZ
Redakcja portalu CIRE informuje, że publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu CIRE. Redakcja portalu CIRE nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Przesłanie komentarza oznacza akceptację Regulaminu umieszczania komentarzy do informacji i materiałów publikowanych w portalu CIRE.PL
Ewentualne opóźnienie w pojawianiu się wpisanych komentarzy wynika z technicznych uwarunkowań funkcjonowania portalu. szczegóły...

Podpis:


Poinformuj mnie o nowych komentarzach w tym temacie


PARTNERZY
PGNiG TERMIKA
systemy informatyczne
Clyde Bergemann Polska
PAK SERWIS Sp. z o.o.
ALMiG
GAZ STORAGE POLAND
GAZ-SYSTEM S.A.
Veolia
PKN Orlen SA
TGE
Savangard
Tauron
DISE
BiznesAlert
Obserwatorium Rynku Paliw Alternatywnych ORPA.PL
Energy Market Observer
Innsoft



cire
©2002-2019
mobilne cire
IT BCE