„Dzięki wysokiej elastyczności produkcyjnej BMW Group może spełniać wymagania klientów zgodnie z zapotrzebowaniem na rynku i popytem” – wyjaśnia Milan Nedeljkovic, dyrektor ds. produkcji.
„Wszystkie zakłady z naszej globalnej sieci produkcyjnej są przystosowane do elektromobilności, co umożliwia dalszy wzrost w tym segmencie”, dodaje.
2013: Początek produkcji seryjnej BEV wraz z BMW i3 w Lipsku
W 2013 roku wraz z modelem BMW i3 firma rozpoczęła produkcję seryjną w pełni elektrycznych pojazdów. Miejski samochód elektryczny był produkowany przez prawie dziesięć lat w zakładzie w Lipsku równolegle z pierwszym hybrydowym samochodem z napędem hybrydowym typu plug-in BMW Group - BMW i8. Produkcja BMW i3, z uwagi na specyficzną architekturę pojazdu, odbywała się w zakładach Lipsku w specjalnie przygotowanym obszarze obok produkcji pojazdów ze standardowym napędem.
Od tego czasu BMW Group zintegrowała produkcję samochodów elektrycznych we wszystkich swoich zakładach na całym świecie. W wielu lokalizacjach początkiem były modele hybrydowe typu plug-in produkowane na jednej linii obok wersji z silnikami wysokoprężnymi i benzynowymi. Udział elektromobilności w wolumenie produkcji systematycznie rośnie i w 2024 roku wyniósł ponad 25 procent, około trzy czwarte z tego to pojazdy w pełni elektryczne. W sumie sprzedano już półtora miliona pojazdów BEV marek BMW, MINI i Rolls-Royce.
Globalna sieć produkcyjna przystosowana do elektromobilności
Z początkiem produkcji MINI Cooper SE w Oksfordzie od 2019 roku BMW Group rozszerzyło ofertę BEV na drugą markę koncernu. Od 2020 roku wprowadzono najnowszą generację napędów elektrycznych. W Chinach wyprodukowano BMW iX3, natomiast w 2021 roku w Dingolfing i Monachium rozpoczęto produkcję BMW iX i i4. Już rok później wszystkie niemieckie zakłady BMW Group były przystosowane do produkcji pojazdów w pełni elektrycznych. Marka konsekwentnie dąży do cel polegający na integracji zelektryfikowanych pojazdów z istniejącą produkcją.
W Chinach elektryfikacja została już wprowadzona do wszystkich zakładów koncernu. Spartanburg w USA przygotowuje się do produkcji w pełni elektrycznych pojazdów od 2026 roku, a zakłady w San Luis Potosí w Meksyku planują rozszerzenie portfolio produkcji BEV dla Neue Klasse od 2027 roku. W obu lokalizacjach produkowane są już modele hybrydowe typu plug-in. Fabryka w Rosslyn w RPA produkuje pojazdy hybrydowe typu plug-in od 2024 roku. Również oddziały BMW Group zajmujące się lokalną produkcją w Brazylii, Indiach i Tajlandii produkują samochody elektryczne.
Centrum produkcji napędów elektrycznych
Produkcja komponentów do napędów elektrycznych pochodzi z Niemiec. Od momentu wprowadzenia BMW i3 na rynek moduły baterii, akumulatory wysokonapięciowe i silniki elektryczne produkowane są w Dingolfing. W ramach elektryfikacji sieci produkcyjnej powstało tam centrum produkcji napędów elektrycznych. W 2022 roku stworzono tam możliwości produkcji ponad 500 000 napędów elektrycznych rocznie. Ponadto w innych lokalizacjach sukcesywnie tworzone są kolejne linie produkcyjne dla coraz szybciej rozwijającej się e-mobilności i obecnie, oprócz Dingolfing, dodatkowo Regensburgu, Lipsku i Spartanburgu montowana jest nowa generacja akumulatorów. Wiedza i doświadczenie zdobyte od tego czasu zostanie teraz wykorzystane w szóstej generacji napędu elektrycznego, która pod koniec roku stosowana będzie w NEUE KLASSE produkowanej w nowych zakładach w Debreczynie na Węgrzech.
Redaktor Naczelny CIRE
Analityk i komentator gospodarczy
Twitter | LinkedIn
Komentarze dla innych mediów, prowadzenie wydarzeń
j.pietruszynski@cire.pl
Niniejsza strona korzysta z plików cookie
Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie.
Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług.
Korzystanie z plików cookie innych niż systemowe wymaga zgody. Zgoda jest dobrowolna i w każdym momencie możesz ją wycofać poprzez zmianę preferencji plików cookie. Zgodę możesz wyrazić, klikając „Zaakceptuj wszystkie". Jeżeli nie chcesz wyrazić zgód na korzystanie przez administratora i jego zaufanych partnerów z opcjonalnych plików cookie, możesz zdecydować o swoich preferencjach wybierając je poniżej i klikając przycisk „Zapisz ustawienia".
Twoja zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać, zmieniając ustawienia przeglądarki. Wycofanie zgody pozostanie bez wpływu na zgodność z prawem używania plików cookie i podobnych technologii, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Korzystanie z plików cookie ww. celach związane jest z przetwarzaniem Twoich danych osobowych.
Równocześnie informujemy, że Administratorem Państwa danych jest Agencja Rynku Energii S.A., ul. Bobrowiecka 3, 00-728 Warszawa.
Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych oraz mechanizmie plików cookie znajdą Państwo w Polityce prywatności.