Informacja na stronę
Drogi Użytkowniku,

Administratorem Twoich danych osobowych jest Agencja Rynku Energii S.A z siedzibą przy ul. Bobrowieckiej 3, 00-728 Warszawa, KRS: 0000021306, NIP: 5261757578, REGON: 012435148. W ramach odwiedzania naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO). Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszego serwisu, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta lub rejestracji do newslettera. Przetwarzamy dane, które podajesz, pozostawiasz lub do których możemy uzyskać dostęp w ramach korzystania z Usług.

Informacje dotyczące Administratora Twoich danych osobowych a także cele i podstawy przetwarzania oraz inne niezbędne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod wskazanym linkiem (tym linkiem). Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych z przyczyn związanych z Twoją szczególną sytuacją, po skutecznym wniesieniu prawa do sprzeciwu Twoje dane nie będą przetwarzane o ile nie będzie istnieć ważna prawnie uzasadniona podstawa do przetwarzania, nadrzędna wobec Twoich interesów, praw i wolności lub podstawa do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń. Twoje dane nie będą przetwarzane w celu marketingu własnego po zgłoszeniu sprzeciwu. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia na adres Inspektora Ochrony Danych Osobowych pod adres iod@are.waw.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd Agencji Rynku Energii S.A Wydawca portalu CIRE.pl
Przejdź do serwisu
drukuj
skomentuj
udostępnij:
Allegro przygotowuje się na szczyt zakupowy

Allegro przygotowuje się na szczyt zakupowy

Allegro spełniło wszystkie oczekiwania na trzeci kwartał. Wartość sprzedaży brutto (GMV) z działalności w Polsce wzrosła w trzecim kwartale o 10,5% r/r do 13,3 mld zł, znacząco przewyższając dynamikę sprzedaży detalicznej w Polsce.

Liczba aktywnych kupujących na Allegro wzrosła szósty kwartał z rzędu

Przychody z działalności w Polsce wzrosły o 19,9% r/r do 1,95 mld zł w trzecim kwartale dzięki rosnącej prowizji od sprzedaży (take rate) i jej lepszej monetyzacji, jak i wzrostowi przychodów z działalności reklamowej o 38% r/r. Liczba aktywnych kupujących na Allegro wzrosła szósty kwartał z rzędu, osiągając poziom 14,5 mln w trzecim kwartale, a średnia wartość GMV na aktywnego kupującego/kupującą zwiększyła się o 7,3% r/r do 3 699 zł rocznie, czytamy na portalspozywczy.pl.

Zwyżkujące przychody przy nieustannej kontroli kosztów przełożyły się na wzrost skorygowanego zysku EBITDA z działalności w Polsce o 32,4% r/r do 778 mln zł w trzecim, wyraźnie przyspieszając tempo w ujęciu kwartalnym. Skonsolidowana wartość GMV, uwzględniająca działalność międzynarodową Allegro, zwiększyła się o 9% r/r, a skorygowany zysk EBITDA grupy przyspieszył wzrost do 26% r/r w trzecim kwartale.

Nowa czeska platforma Allegro.cz szybko pozyskała 800 tys. aktywnych kupujących

Trzy główne marki grupy w Czechach - Allegro.cz, MALL i CZC - wspólnie generują już najwięcej ruchu online na tamtejszym rynku e-commerce dzięki najbogatszej ofercie. Segment MALL ograniczył stratę skorygowanego wskaźnika EBITDA do 44,3 mln zł w trzecim kwartale, skupiając się na efektywności operacyjnej i przekształceniu dotychczasowych marek Grupy MALL w kluczowych sprzedawców na platformie Allegro.cz.

W czwartym kwartale 2023 r. Allegro oczekuje wzrostu GMV z działalności w Polsce w przedziale 9-11% r/r, przy wzroście przychodów o 17-20% i skorygowanego wskaźnika EBITDA o 20-23% r/r. Przewidywana wartość GMV działalności międzynarodowej spadnie w czwartym kwartale o 10-14% r/r, przychody o 33-38% r/r, a skorygowana strata EBITDA wyniesie 160-180 mln zł. Wydatki inwestycyjne szacowane są na 90-100 mln zł w Polsce i 20-30 mln zł za granicą. W efekcie, wzrost GMV skonsolidowanej grupy oczekiwany jest w zakresie 7-9% r/r w czwartym kwartale, a zmiana przychodów w przedziale od -2% do +2% r/r. Skorygowany wskaźnik EBITDA powinien być o 0-6% wyższy r/r, zaś skonsolidowany CAPEX spodziewany jest na poziomie 110-130 mln zł.

Spełniliśmy wszystkie oczekiwania na trzeci kwartał, działalność Allegro w Polsce osiąga świetne wyniki, a nasz nowo uruchomiony marketplace Allegro.cz szybko się rozwija. Tempo wzrostu GMV w Polsce było wyraźnie szybsze od nominalnej sprzedaży detalicznej w kraju w trzecim kwartale. Choć generalnie konsumenci są mniej chętni, by kupować droższe produkty, na Allegro wydali więcej niż rok temu, korzystając z atrakcyjnych cen i zapewnianego przez sprzedawców ogromnego wyboru. Jednocześnie Allegro.cz dobrze sobie radzi w Czechach – zaledwie kilka miesięcy po pełnym uruchomieniu Allegro.cz zakupy na nowej platformie zrobiło już ponad 1,1 miliona konsumentów. Oprócz przygotowań do szczytu sezonu zakupowego nasz zespół pracuje nad uruchomieniem naszych platform w Słowacji, na Węgrzech, w Słowenii i Chorwacji w 2024 r., wykorzystując sukces Allegro.cz jako punkt odniesienia. Chcemy, by w przyszłym roku o tej porze klienci już z całej Europy Środkowej wybierali prezenty świąteczne na Allegro - powiedział Roy Perticucci, prezes Allegro.

Rynek polski: Allegro ułatwia zakupy i sprzedaż dzięki najbardziej atrakcyjnej ofercie online

Allegro jest adresem pierwszego wyboru, jeśli chodzi o zakupy online w Polsce. Ponad 400 mln atrakcyjnych cenowo ofert od ponad 140 tys. sprzedawców przełożyło się na wzrost GMV Allegro w Polsce o 10,5% r/r w trzecim kwartale. To znacznie szybciej niż całkowita nominalna sprzedaż detaliczna w kraju, przy czym ponad jedną trzecią wzrostu GMV wygenerowały priorytetowe kategorie - Supermarket oraz Zdrowie i Uroda.

Konsumenci ostrożnie sięgają po droższe przedmioty, ale za to coraz częściej wybierają Allegro jako miejsce swoich codziennych zakupów. Zwłaszcza, że Gwarancją Najniższej Ceny objętych jest już ponad 600 tys. produktów. Dzięki temu rośnie liczba aktywnych kupujących, których w Polsce jest już 14,5 mln, a generowane przez nich średnie roczne GMV zwiększyło się o 7,3% r/r w trzecim kwartale. Wzrost GMV i średniej prowizji od sprzedaży (take rate) przełożył się na wyższe przychody oraz marżę liczoną jako skorygowana EBITDA do GMV. W trzecim kwartale wzrosła on do 5,86%, czyli wyjątkowo powyżej średnioterminowych założeń Allegro na poziomie 5%.

Sprzedawcy i marki chcą przyciągnąć uwagę milionów kupujących na Allegro, dzięki czemu wzrost przychodów z reklam wyniósł 38% w ujęciu rocznym. Allegro Smart! i Allegro Pay, kluczowe marki grupy, są już synonimem wygodnych i niedrogich e-zakupów, napędzając biznes sprzedawcom. Mocno rośnie liczba beneficjentów Allegro Smart!, przy czym już około 85% użytkowników usługi przeszło na jej nowe warunki ogłoszone rok temu. Wartość pożyczek udzielonych przez Allegro Pay wzrosła zaś o 43% r/r do ponad 2 mld zł, przy wskaźniku pożyczek zagrożonych na poziomie poniżej 1%. Allegro kontynuuje poszerzanie swojej i tak już największej w Polsce sieci punktów odbioru, rozbudowując też własne możliwości dostaw. Liczba automatów paczkowych One Box przekroczyła już 3.200, a ich wykorzystanie i udział w dostawach rosną obiecująco. Cała gama tych innowacji jest zawsze pod ręką dzięki apce Allegro – najpopularniejszej aplikacji zakupowej w Polsce, która ma już  średnio prawie 15 mln aktywnych użytkowników miesięcznie.

Rynki międzynarodowe: Allegro.cz napędza e-commerce w Czechach dzięki najbogatszej ofercie w kraju

Allegro jest wśród dwóch najczęściej pobieranych aplikacji w Czechach,3 a zaledwie trzy miesiące po pełnym uruchomieniu platformy Allegro.cz wspólnie z MALL i CZC generują największy ruch na czeskim rynku e-commerce. Jednocześnie świadomość marki wśród czeskich konsumentów osiągnęła poziom 90%. Dzięki nowej platformie Allegro poszerzyło zasięg do prawie 50 milionów osób, zwiększając liczbę aktywnych kupujących do prawie 800 tys. MALL i CZC to kluczowi sprzedawcy na Allegro.cz, gdzie liczba polskich i międzynarodowych sklepów osiągnęła liczbę 20 tys., a liczba ofert przekroczyła 150 mln.

Oznacza to około 60 mln produktów, czyli 10 razy więcej niż ktokolwiek inny na rynku. Platforma oferuje promocyjne warunki nowym lokalnym sprzedawcom, zapewniając jednocześnie wygodną dostawę do Czech sprzedawcom z Polski dzięki Allegro International, nowatorskiej metodzie uruchomionej niedawno we współpracy z InPost i WE|DO. Dostawą Smart! objętych jest już ponad 50 mln ofert na Allegro.cz, a liczba użytkowników usługi w Czechach przekroczyła już 300 tys., co czyni Smart! największym programem lojalnościowym w kraju. Czescy konsumenci niedawno skorzystali z pierwszej kampanii Allegro Days, a obecnie cieszą się z pierwszych allegrowych Black Weeks z Gwarancją Najlepszej Ceny, dzięki czemu Allegro jedynie potwierdza swój status lidera cenowego.


GMV Allegro.cz wzrosło w trzecim kwartale do 195 mln zł, co stanowi wzrost o 3,4 raza kw/kw. Skorygowana strata EBITDA segmentu MALL była zmniejszyła się jednocześnie o 12% r/r, mimo że sprzedaż detaliczna w Czechach wciąż spada. Nasz flywheel zaczyna się w Czechach kręcić na dobre, Grupa MALL stopniowo koncentruje się na bardziej dochodowy handlu online, a jej marki działają jako sprzedawcy na Allegro.cz. Po zakończeniu transformacji i uruchomieniu platform Allegro w całej Europie Środkowo-Wschodniej, segment Allegro International ma znacząco przyspieszyć wzrost GMV grupy.

Wyniki Allegro za trzeci kwartał w Polsce były naprawdę wyjątkowe: skorygowana marża EBITDA w stosunku do GMV wyniosła 5,86% czyli o prawie 1 punkt procentowy więcej rok do roku, a wskaźnik długu do skorygowanego zysku EBITDA obniżył się do akceptowalnego poziomu 2,17x. Nasze inicjatywy w ramach programu kontroli kosztów pod nazwą ‘Fit to Grow’ pomogły nam ograniczyć wydatki, podczas gdy skupiamy się na jak najlepszym wykorzystaniu naszych możliwości logistycznych i technologicznych. Praca nad przekształceniem marek Grupy MALL w bardziej coraz bardziej efektywnych sprzedawców na nowych platformach Allegro w regionie idzie pełną parą i pomaga stopniowo ograniczać straty w MALLu. Przy coraz niższej dźwigni finansowej oraz dzięki niedawnemu przedłużeniu naszych linii kredytowych do 2027 r. mamy teraz jeszcze większą elastyczność w inwestowaniu w innowacje stymulujące wzrost i zwiększające możliwości dostaw w krajach, w których działamy. Pomoże nam to zapewnić wzrost w dłuższym terminie przy wiodących na rynku marżach, zgodnie z naszymi założeniami - powiedział Jon Eastick, CFO Allegro.

Ułatwiamy znalezienie ciekawych analiz na CIRE

1. Materiały problemowe o energetyce i OZE
kliknij w tym miejscu >>>Link<<<

2. Komentarze dotyczące aktualnych wydarzeń geopolitycznych
kliknij w tym miejscu >>>Link<<<

3. Raporty branżowe, sytuacja w kluczowych sektorach
kliknij w tym miejscu >>>Link<<<

4. Wideo rozmowy o transformacji energetycznej
kliknij w tym miejscu >>>Link<<<

5. Branżowe wydawnictwa Agencji Rynku Energii
wybieramy i zamawiamy >>>Link<<<


Zapraszamy do obserwowania CIRE na | Twitter | Linkedin | YouTube

Artykuł powstał bez wsparcia narzędzi sztucznej inteligencji. Wydawca portalu CIRE zgadza się na włączenie publikacji do szkoleń treningowych LLM.
Autor
alt
Janusz Pietruszyński

Redaktor Naczelny CIRE

Analityk i komentator gospodarczy

Twitter | LinkedIn


Komentarze dla innych mediów, prowadzenie wydarzeń

j.pietruszynski@cire.pl

KOMENTARZE
Bądź na bieżąco
Podając adres e-mail wyrażają Państwo zgodę na otrzymywanie treści marketingowych w postaci newslettera pocztą elektroniczną od Agencji Rynku Energii S.A z siedzibą w Warszawie.
ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA
altaltalt
Więcej informacji dotyczących przetwarzania przez nas Państwa danych osobowych, w tym informacje o przysługujących Państwu prawach, znajduje się w polityce prywatności.
©2002-2021 - 2025 - CIRE.PL - CENTRUM INFORMACJI O RYNKU ENERGII

Niniejsza strona korzysta z plików cookie

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie.

Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług.

Korzystanie z plików cookie innych niż systemowe wymaga zgody. Zgoda jest dobrowolna i w każdym momencie możesz ją wycofać poprzez zmianę preferencji plików cookie. Zgodę możesz wyrazić, klikając „Zaakceptuj wszystkie". Jeżeli nie chcesz wyrazić zgód na korzystanie przez administratora i jego zaufanych partnerów z opcjonalnych plików cookie, możesz zdecydować o swoich preferencjach wybierając je poniżej i klikając przycisk „Zapisz ustawienia".

Twoja zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać, zmieniając ustawienia przeglądarki. Wycofanie zgody pozostanie bez wpływu na zgodność z prawem używania plików cookie i podobnych technologii, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Korzystanie z plików cookie ww. celach związane jest z przetwarzaniem Twoich danych osobowych.

Równocześnie informujemy, że Administratorem Państwa danych jest Agencja Rynku Energii S.A., ul. Bobrowiecka 3, 00-728 Warszawa.

Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych oraz mechanizmie plików cookie znajdą Państwo w Polityce prywatności.