Informacja na stronę
Drogi Użytkowniku,

Administratorem Twoich danych osobowych jest Agencja Rynku Energii S.A z siedzibą przy ul. Bobrowieckiej 3, 00-728 Warszawa, KRS: 0000021306, NIP: 5261757578, REGON: 012435148. W ramach odwiedzania naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO). Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszego serwisu, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta lub rejestracji do newslettera. Przetwarzamy dane, które podajesz, pozostawiasz lub do których możemy uzyskać dostęp w ramach korzystania z Usług.

Informacje dotyczące Administratora Twoich danych osobowych a także cele i podstawy przetwarzania oraz inne niezbędne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod wskazanym linkiem (tym linkiem). Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych z przyczyn związanych z Twoją szczególną sytuacją, po skutecznym wniesieniu prawa do sprzeciwu Twoje dane nie będą przetwarzane o ile nie będzie istnieć ważna prawnie uzasadniona podstawa do przetwarzania, nadrzędna wobec Twoich interesów, praw i wolności lub podstawa do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń. Twoje dane nie będą przetwarzane w celu marketingu własnego po zgłoszeniu sprzeciwu. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia na adres Inspektora Ochrony Danych Osobowych pod adres iod@are.waw.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd Agencji Rynku Energii S.A Wydawca portalu CIRE.pl
Przejdź do serwisu
2004-10-25 00:00
drukuj
skomentuj
udostępnij:

Zrób zakupy i zatankuj

W Europie błyskawicznie znikają tysiące stacji benzynowych. Wielkie kampanie naftowe tracą rynek na rzecz hipermarketów - pisze "Gazeta Wyborcza". Dyrektor finansowy Leclerca Krzysztof Gajewski mówi, że gdyby tylko mógł, to przy każdym hipermarkecie miałby stację benzynową.

Zdaniem Dow Jones Newswires trend, który zaczął się dwadzieścia lat temu, osiągnął właśnie apogeum. We Francji hipermarkety zdobyły 57 proc. rynku sprzedaży paliw (od w1980 r. do ub.r. liczba stacji benzynowych spadła z 42 tys. do 14,2 tys.). W Wielkiej Brytanii przez sieci sklepów sprzedaje się 28 proc. paliwa, w Niemczech 13 proc., w Hiszpanii i USA ok. 7 proc. - informuje "Gazeta Wyborcza".

Także co trzeci polski kierowca deklaruje, że zna stacje paliwowe, których właścicielami są duże sieci handlowe, a większość już z nich korzystała, przede wszystkim przy okazji dokonywania zakupów w hipermarkecie - wynika z badań GFK Polonia.

- W związku z planowanym przez właścicieli sieci handlowych dalszym rozwojem własnych stacji paliwowych można się spodziewać, że liczba kierowców tankujących na nich paliwo będzie nadal rosła i jednocześnie rósł będzie udział tego kanału sprzedaży w całym rynku dystrybucji paliw - twierdzi GFK Polonia.

Gorzej mają małe prywatne stacje benzynowe, które powoli zaczynają przegrywać wojnę z marketami - zauważa Marcin Musiał na łamach „Gazety Wyborczej”.

Stacje należące do koncernów paliwowych próbują walczyć z konkurencją marketów. Orężem ma być wysoka jakość usług i programy lojalnościowe. Coraz częściej w odpowiedzi na agresywną politykę cenową hipermarketów same obniżają ceny (zwłaszcza na stacjach w okolicach marketów).

- Nasze stacje paliw oczywiście ustalają swoje ceny, w zależności od otoczenia rynkowego, więc biorą również pod uwagę ceny benzyny przy hipermarketach - przyznaje Dawid Piekarz, rzecznik PKN Orlen. - Z badań wynika, że klienci stacji benzynowych bardzo dużą uwagę zwracają na jakość paliwa i jego markę. Tutaj Orlen jest silny i dlatego nie obawiamy się, że stacje przy hipermarketach zagarną dla siebie znaczną część rynku - dodaje. Zaznacza, że Orlen obserwuje działania hipermaketów, ale nie zamknął z ich powodu jeszcze żadnej stacji.

- Na razie zmiany na rynku są nieznaczne, bo hipermarketowe stacje nie działają na dużą skalę - podkreśla Alfred Jerzy Kubczak z Shell Polska. Przyznaje, że paliwo ze stacji przy hipermarketach może być tańsze. - Ale często bardzo tanie paliwo to jego nie najlepsza jakość. My stawiamy przede wszystkim na jakość - zachwala Kubczak. Dodaje, że także Shell z powodu hipermarketów nie zamknął żadnej stacji w Polsce.

Stacje przy hipermarketach mogą sprzedawać paliwo znacznie taniej niż inne, dlatego właśnie, że mają bardzo niskie koszty. Wynika to między innymi ze skromnej infrastruktury, ale i zastosowania know-how, którego markety używają na co dzień w handlu, czyli: duże obroty, małe marże - konkluduje "Gazeta".
Artykuł powstał bez wsparcia narzędzi sztucznej inteligencji. Wydawca portalu CIRE zgadza się na włączenie publikacji do szkoleń treningowych LLM.
KOMENTARZE
Bądź na bieżąco
Podając adres e-mail wyrażają Państwo zgodę na otrzymywanie treści marketingowych w postaci newslettera pocztą elektroniczną od Agencji Rynku Energii S.A z siedzibą w Warszawie.
ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA
altaltalt
Więcej informacji dotyczących przetwarzania przez nas Państwa danych osobowych, w tym informacje o przysługujących Państwu prawach, znajduje się w polityce prywatności.
©2002-2021 - 2025 - CIRE.PL - CENTRUM INFORMACJI O RYNKU ENERGII

Niniejsza strona korzysta z plików cookie

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie.

Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług.

Korzystanie z plików cookie innych niż systemowe wymaga zgody. Zgoda jest dobrowolna i w każdym momencie możesz ją wycofać poprzez zmianę preferencji plików cookie. Zgodę możesz wyrazić, klikając „Zaakceptuj wszystkie". Jeżeli nie chcesz wyrazić zgód na korzystanie przez administratora i jego zaufanych partnerów z opcjonalnych plików cookie, możesz zdecydować o swoich preferencjach wybierając je poniżej i klikając przycisk „Zapisz ustawienia".

Twoja zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać, zmieniając ustawienia przeglądarki. Wycofanie zgody pozostanie bez wpływu na zgodność z prawem używania plików cookie i podobnych technologii, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Korzystanie z plików cookie ww. celach związane jest z przetwarzaniem Twoich danych osobowych.

Równocześnie informujemy, że Administratorem Państwa danych jest Agencja Rynku Energii S.A., ul. Bobrowiecka 3, 00-728 Warszawa.

Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych oraz mechanizmie plików cookie znajdą Państwo w Polityce prywatności.