Jak podkreślił Alstom, to pierwszy kontrakt na dostawę pociągów pasażerskich do Bułgarii; będą to też pierwsze w tym kraju od 20 lat nowe elektryczne pociągi międzyregionalne.
Firma podała, że pociągi zostaną wyprodukowane w zakładach w Chorzowie (gdzie odbędzie się produkcja nadwozi, montaż sufitów i malowanie) oraz w niemieckim Budziszynie.
Umowę podpisano z konsorcjum BULEMU oraz Ministerstwa Transportu i Komunikacji Bułgarii. Alstom jest w niej liderem konsorcjum, utworzonego z lokalną firmą RVP Ilientsi, która zapewni usługi utrzymanie taboru przez 15 lat. Łączna wartość umowy wynosi 720 mln euro, z czego na Alstom przypada 600 mln euro.
Pociągi Coradia Stream, jakie w Chorzowie były już produkowane dla klientów z Holandii, Włoch, Niemiec, Rumunii i Danii, w Bułgarii będą wykorzystywane na trasach regionalnych i międzymiastowych o długości czasu podróży ok. 4-5 godzin.
Cytowany przez Alstom minister transportu i komunikacji Bułgarii Grozdan Karadżow wyjaśnił, że kontrakt jest elementem wdrażania rządowej polityki w zakresie pasażerskiego transportu kolejowego, zakładającej zwiększenie liczby pasażerów dzięki bardziej regularnym połączeniom o podwyższonej jakości i komforcie, przy ograniczaniu emisji.
Elektryczne zespoły trakcyjne Coradia Stream składają się z sześciu wagonów z ponad 320 miejscami siedzącymi, są w pełni niskopodłogowe i rozwijają maksymalną prędkość 160 km/h. Ich wnętrza i rozwiązania techniczne są konfigurowane według oczekiwań klientów.
Pociągi, opracowane pod kątem europejskiego rynku, są wyposażone w system sterowania ruchem ERTMS poziomu 2, spełniają normy europejskie (EN) i Techniczne Specyfikacje Interoperacyjności (TSI), dzięki czemu mogą być eksploatowane we wszystkich głównych systemach zasilania w Europie. Producent dotąd dostarczył na całym świecie ponad 4 tys. pociągów tej klasy.
Alstom oferuje m.in. pociągi dużych prędkości, metra, jednoszynowe i tramwaje, a także zintegrowane systemy, usługi, infrastrukturę, sygnalizację i mobilność cyfrową. W Bułgarii świadczy usługi utrzymania taboru kolejowego dla przewoźnika BDZ i realizuje kilka projektów modernizacji infrastruktury, z których jeden został już ukończony.
Niniejsza strona korzysta z plików cookie
Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie.
Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług.
Korzystanie z plików cookie innych niż systemowe wymaga zgody. Zgoda jest dobrowolna i w każdym momencie możesz ją wycofać poprzez zmianę preferencji plików cookie. Zgodę możesz wyrazić, klikając „Zaakceptuj wszystkie". Jeżeli nie chcesz wyrazić zgód na korzystanie przez administratora i jego zaufanych partnerów z opcjonalnych plików cookie, możesz zdecydować o swoich preferencjach wybierając je poniżej i klikając przycisk „Zapisz ustawienia".
Twoja zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać, zmieniając ustawienia przeglądarki. Wycofanie zgody pozostanie bez wpływu na zgodność z prawem używania plików cookie i podobnych technologii, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Korzystanie z plików cookie ww. celach związane jest z przetwarzaniem Twoich danych osobowych.
Równocześnie informujemy, że Administratorem Państwa danych jest Agencja Rynku Energii S.A., ul. Bobrowiecka 3, 00-728 Warszawa.
Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych oraz mechanizmie plików cookie znajdą Państwo w Polityce prywatności.