Stabilność wskaźników jakości dostaw to efekt długofalowej strategii eksploatacyjnej i modernizacyjnej, a także wdrażania innowacyjnych systemów zarządzania siecią. W 2024 roku wskaźnik SAIDI, określający przeciętny czas trwania przerwy długiej i bardzo długiej, dla przerw nieplanowanych wyniósł 98,52 minuty rocznie na odbiorcę, a po uwzględnieniu przerw katastrofalnych – 99,89 minut. Również wskaźniki dotyczące przerw planowanych potwierdzają efektywność organizacji prac na sieci. Wskaźnik SAIDI dla przerw planowanych wyniósł 26,34 minuty, co oznacza minimalizowanie niedogodności dla odbiorców podczas realizacji prac modernizacyjnych i eksploatacyjnych.
Utrzymanie wskaźników niezawodności na stabilnym, dobrym poziomie jest dowodem skuteczności strategii inwestycyjnej spółki. Nowoczesne rozwiązania w obszarze zarządzania ruchem, takie jak SCADA/ADMS, OMS, automatyzacja w głębi sieci SN oraz rozwój inteligentnych urządzeń sieciowych (smart grid), pozwalają na szybkie reagowanie na wszelkie awarie i minimalizowanie czasu ich trwania. Wdrażanie nowoczesnych technologii i integracja systemów informatycznych odgrywa kluczową rolę w podnoszeniu niezawodności pracy sieci – mówi Bogumiła Strzelecka, wiceprezes Enei Operator ds. Infrastruktury Sieciowej.
W przypadku wskaźnika SAIFI, określającego średnią liczbę przerw w dostawie energii na odbiorcę, Enea Operator osiągnęła wynik 1,86 dla przerw nieplanowanych. To pokazuje, że niezawodność systemu elektroenergetycznego pozostaje na bardzo wysokim poziomie. Standardem spółki jest wykonywanie prac eksploatacyjnych oraz inwestycyjnych w technologii PPN (prac pod napięciem), co stanowi jeden z kluczowych elementów zwiększania niezawodności dostaw energii elektrycznej oraz minimalizowania niedogodności dla odbiorców. W 2024 roku na sieci średniego napięcia zrealizowano ponad 5,6 tysiąca prac pod napięciem, natomiast na sieci niskiego napięcia przeprowadzono ich ponad 30 tys. Liczba wykonanych zabiegów oraz ich skuteczna organizacja miały bezpośredni wpływ na obniżenie wskaźnika SAIFI dla przerw planowanych, który w analizowanym okresie wyniósł zaledwie 0,14.
Dzięki konsekwentnie realizowanej strategii rozwoju i modernizacji sieci, Enea Operator zapewnia klientom dostęp do stabilnej energii elektrycznej na najwyższym poziomie. Spółka nieustannie wdraża nowe rozwiązania technologiczne i inwestycyjne, które pozwalają na dalsze zwiększanie efektywności oraz bezpieczeństwa dostaw.
Niniejsza strona korzysta z plików cookie
Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie.
Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług.
Korzystanie z plików cookie innych niż systemowe wymaga zgody. Zgoda jest dobrowolna i w każdym momencie możesz ją wycofać poprzez zmianę preferencji plików cookie. Zgodę możesz wyrazić, klikając „Zaakceptuj wszystkie". Jeżeli nie chcesz wyrazić zgód na korzystanie przez administratora i jego zaufanych partnerów z opcjonalnych plików cookie, możesz zdecydować o swoich preferencjach wybierając je poniżej i klikając przycisk „Zapisz ustawienia".
Twoja zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać, zmieniając ustawienia przeglądarki. Wycofanie zgody pozostanie bez wpływu na zgodność z prawem używania plików cookie i podobnych technologii, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Korzystanie z plików cookie ww. celach związane jest z przetwarzaniem Twoich danych osobowych.
Równocześnie informujemy, że Administratorem Państwa danych jest Agencja Rynku Energii S.A., ul. Bobrowiecka 3, 00-728 Warszawa.
Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych oraz mechanizmie plików cookie znajdą Państwo w Polityce prywatności.