Informacja na stronę
Drogi Użytkowniku,

Administratorem Twoich danych osobowych jest Agencja Rynku Energii S.A z siedzibą przy ul. Bobrowieckiej 3, 00-728 Warszawa, KRS: 0000021306, NIP: 5261757578, REGON: 012435148. W ramach odwiedzania naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO). Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszego serwisu, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta lub rejestracji do newslettera. Przetwarzamy dane, które podajesz, pozostawiasz lub do których możemy uzyskać dostęp w ramach korzystania z Usług.

Informacje dotyczące Administratora Twoich danych osobowych a także cele i podstawy przetwarzania oraz inne niezbędne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod wskazanym linkiem (tym linkiem). Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych z przyczyn związanych z Twoją szczególną sytuacją, po skutecznym wniesieniu prawa do sprzeciwu Twoje dane nie będą przetwarzane o ile nie będzie istnieć ważna prawnie uzasadniona podstawa do przetwarzania, nadrzędna wobec Twoich interesów, praw i wolności lub podstawa do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń. Twoje dane nie będą przetwarzane w celu marketingu własnego po zgłoszeniu sprzeciwu. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia na adres Inspektora Ochrony Danych Osobowych pod adres iod@are.waw.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd Agencji Rynku Energii S.A Wydawca portalu CIRE.pl
Przejdź do serwisu
2021-11-18 22:45
drukuj
skomentuj
udostępnij:
Kolejne cztery miasta z dotacją NFOŚiGW na Zielony Transport Publiczny

Kolejne cztery miasta z dotacją NFOŚiGW na Zielony Transport Publiczny

Zeroemisyjne, elektryczne autobusy wraz z infrastrukturą towarzyszącą, obsługiwane przez wykwalifikowany personel pojawią się w Piotrkowie Trybunalskim, Radomsku, Stalowej Woli i w Zakopanem. Niskopodłogowe elektryki z możliwością przewozu ponad 70 osób, zabiorą każdego pasażera - będą wyposażone w platformę (rampę) najazdową, umożliwiającą wjazd m.in. wózkom dziecięcym, inwalidzkim czy też chodzikom wspomagającym poruszanie się osób starszych i niepełnosprawnych.

Pojazdy będzie można zasilać prądem w systemie plug-in (ładowanie wolne), oraz pantografowo (ładowanie szybkie). Ich magazyny energii, pozwolą na pokonanie co najmniej 100 km na jednym ładowaniu. Realizacja projektów wprowadzenia elektrobusów do publicznego transportu miejskiego poprawi lokalnie jakość powietrza oraz istotnie zmniejszy poziom hałasu ulicznego. Wspomniane umowy dotyczą realizacji wymiany floty w ramach pierwszego naboru w programie. Warto przypomnieć, że do 20 grudnia b.r. NFOŚiGW prowadzi drugi, konkursowy nabór, w którym samorządy mogą się starać o dofinansowanie do zakupu autobusów elektrycznych i wodorowych. Wsparcie zostanie skierowane do miast, szczególnie mniejszych i tracących funkcje społeczno-gospodarcze, które borykają się z problemem smogu, jak również do samorządów, które eliminują zjawisko wykluczenia transportowego przez rozwój samorządowego transportu lokalnego.

Poprawa jakości transportu miejskiego w Piotrkowie Trybunalskim poprzez zakup taboru wraz z niezbędną infrastrukturą

Dofinansowanie NFOŚiGW dla projektu sięgnie 13 mln zł (całkowity koszt jego realizacji to 25,7 mln zł). W ramach przedsięwzięcia Miasto Piotrków Trybunalski  zakupi 7 autobusów o napędzie elektrycznym, do przewozu pasażerów na swoim terenie. Roczny przebieg zakupionych pojazdów razem ma wynieść 315 tys. km. Energia dla taboru będzie dostarczana przez zakupione i zamontowane w mieście punkty zasilania pojazdów prądem stałym - będzie ich 11. Stacje szybkiego ładowania powstaną przy ul. Słowackiego i przy ul. Dmowskiego, a stacje wolnego ładowania w zajezdni autobusowej przy ul. Krakowskie Przedmieście. Przewidziano też wykonanie dodatkowych prac - niezbędnych do uruchomienia systemu ładowania autobusów na 3 pętlach. Przy dostosowywaniu pętli komunikacyjnych do nowej infrastruktury na ich terenie powstaną złącza kablowe, fundamenty pod posadowienie szybkich, pantografowych ładowarek, wysepki dla stacji ładowania oraz nowe wiaty przystankowe. Zaplanowano również specjalistyczne przeszkolenie personelu, które obejmie co najmniej 25  kierowców i 10 mechaników. Projekt zostanie zrealizowany do marca 2023 r.

Rozwój zeroemisyjnego transportu w Radomsku

Kwota dofinansowania z NFOŚiGW, którą uzyska przedsięwzięcie Gminy Miasta Radomsko sięgnie 8,1 mln zł (przy rzeczywistym koszcie realizacji na poziomie 13,1 mln zł). Projekt przewiduje zakup 4 autobusów o napędzie elektrycznym, przeznaczonych na cele transportu publicznego w granicach administracyjnych miasta oraz gminach powiatu radomszczańskiego.
Planowany przebieg zakupionych autobusów to 120 tys. km rocznie. W celu ładowania pojazdów, w ramach zadania, zostaną zakupione i zamontowane na terenie Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego Sp. z o.o. dwie podwójne stacje ładowania.  Zostaną one wyposażone w panele fotowoltaiczne o łącznej mocy 80 kW.

Ponadto zaplanowano przeprowadzenie szkolenia, m.in. naukę obsługi pojazdów, dla co najmniej 15 pracowników MPK Sp. z o.o. (w tym minimum 12 kierowców, 2 elektryków i 1 mechanika). Przewidziano także wykonanie niezbędnej dokumentacji technicznej dotyczącej wykonania przyłączy do stacji ładowania oraz instalacji fotowoltaicznej. Projekt zostanie zakończony w czerwcu 2025 r.

Eko-transport publiczny - Stalowa Wola z prądem nowoczesności

Stalowowolski projekt zostanie wsparty z NFOŚiGW 10,6 mln zł dotacji (przy rzeczywistym, całkowitym koszcie realizacji 16,3 mln zł). Gmina planuje zakup 5 fabrycznie nowych, zeroemisyjnych, jednoczłonowych, niskopodłogowych autobusów o napędzie elektrycznym, przeznaczonych do wykonywania przewozów w publicznej komunikacji miejskiej. Planowany roczny przebieg zakupionych autobusów to 125  tys. km. Zakupione ma zostać również wyposażenie diagnostyczne. W ramach inwestycji zaplanowano przeprowadzenie szkolenia w zakresie obsługi i naprawy pojazdów dla 22 osób, w tym 15 kierowców, mechaników, dyspozytorów i osoby z nadzoru technicznego. Zadanie potrwa do czerwca 2024 r.

Rozwój zeroemisyjnego transportu publicznego w Zakopanem poprzez zakup taboru elektrycznego wraz z rozbudową infrastruktury ładowania

Gmina Zakopane otrzyma ponad 7,2 mln zł dotacji z NFOŚiGW (przy ok. 10,6 mln zł rzeczywistego, całkowitego kosztu realizacji przedsięwzięcia), co zaprocentuje zakupem taboru elektrycznego do obsługi dwóch linii komunikacji miejskiej, oraz budową stacji ładowania niezbędnej do eksploatacji elektryków. Zaplanowano dostawę 3 sztuk fabrycznie nowych, niskopodłogowych autobusów komunikacji miejskiej jednej marki, które wykonają razem blisko 180 tys. km rocznie. Będą to autobusy bateryjne o napędzie elektrycznym i odpowiedniej mocy użytecznej magazynów energii (baterii litowo - jonowych). W ramach projektu planowana jest budowa i montaż infrastruktury niezbędnej do utrzymania i właściwej eksploatacji pojazdów tj. uruchomienie fabrycznie nowych 5 stacji ładowania zajezdniowego przeznaczonych do jednoczesnego ładowania akumulatorów wszystkich 3 pojazdów. Stacje zostaną zlokalizowane w dwóch punktach na terenie miasta Zakopane (jedna z nich w Kuźnicach, a dwie na zakopiańskim Dworcu Autobusowym). Przewidziano również instalację oprogramowania do zdalnego zarządzania procesem ładowania i monitorowania stanu pracy poszczególnych stacji ładowania.

Nowy sprzęt będzie obsługiwać 14 przeszkolonych w ramach projektu pracowników przewoźnika - 8 kierowców (2 osoby na pojazd oraz 2 kierowców zapasowych) oraz 6 mechaników. Działania zostaną zakończone z końcem marca 2023 r.

Wszystkie cztery działania beneficjentów pozwolą na redukcję zanieczyszczeń powietrza - co w każdym z miast będzie miało efekt antysmogowy. Zmniejszy się emisja tlenków azotu (tworzącego w połączeniu z tlenem trujący dwutlenek azotu NO2) - w sumie o 6,096 ton/ rok. Projekty ograniczą emisję pyłów o średnicy mniejszej niż 10 mikrometrów - razem o 0,12811 ton/ rok.
Przyczynią się również do zmniejszenia emisji dwutlenku węgla do atmosfery (wspólnie) o 872,70 ton/ rok.

Dotacje dla inwestycji zostaną przekazane z programu priorytetowego Zielony Transport Publiczny. Jego zasadniczym celem jest stymulacja unikania emisji zanieczyszczeń powietrza poprzez dofinansowanie inicjatyw polegających na obniżeniu wykorzystania paliw emisyjnych w publicznym transporcie zbiorowym. W pierwszym naborze 45 wniosków o dofinansowanie zakupu zeroemisyjnych autobusów złożyły w sumie 34 podmioty. NFOŚiGW kończy już fazę negocjacji z wszystkimi wnioskującymi samorządami, których wnioski spełniły kryteria wyboru. W tej chwili Zarząd oraz Rada Nadzorcza Funduszu sukcesywnie podejmują decyzje o dofinansowaniu kolejnych przedsięwzięć, co umożliwia podpisywanie umów na zakup bezemisyjnej floty autobusowej.

Do 20 grudnia br. NFOŚiGW czeka na wnioski w drugim konkursie programu z budżetem sięgającym 1,2 mld złotych. Beneficjentami programu mogą zostać organizatorzy publicznego transportu zbiorowego w rozumieniu art. 4 ust. 1 pkt 9 ustawy o  publicznym transporcie zbiorowym, z wyłączeniem ministra właściwego do spraw transportu.

Szczegóły aktualnego naboru, w tym regulamin konkursu, można znaleźć tutaj

NFOŚiGW

Artykuł powstał bez wsparcia narzędzi sztucznej inteligencji. Wydawca portalu CIRE zgadza się na włączenie publikacji do szkoleń treningowych LLM.
KOMENTARZE
©2002-2021 - 2025 - CIRE.PL - CENTRUM INFORMACJI O RYNKU ENERGII

Niniejsza strona korzysta z plików cookie

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie.

Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług.

Korzystanie z plików cookie innych niż systemowe wymaga zgody. Zgoda jest dobrowolna i w każdym momencie możesz ją wycofać poprzez zmianę preferencji plików cookie. Zgodę możesz wyrazić, klikając „Zaakceptuj wszystkie". Jeżeli nie chcesz wyrazić zgód na korzystanie przez administratora i jego zaufanych partnerów z opcjonalnych plików cookie, możesz zdecydować o swoich preferencjach wybierając je poniżej i klikając przycisk „Zapisz ustawienia".

Twoja zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać, zmieniając ustawienia przeglądarki. Wycofanie zgody pozostanie bez wpływu na zgodność z prawem używania plików cookie i podobnych technologii, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Korzystanie z plików cookie ww. celach związane jest z przetwarzaniem Twoich danych osobowych.

Równocześnie informujemy, że Administratorem Państwa danych jest Agencja Rynku Energii S.A., ul. Bobrowiecka 3, 00-728 Warszawa.

Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych oraz mechanizmie plików cookie znajdą Państwo w Polityce prywatności.