Trwają intensywne prace przy budowie S7 Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej (OMT), której realizacja została podzielona na dwa zadania: Chwaszczyno - Żukowo i Żukowo - Gdańsk Południe.
Obecnie na obu zadaniach prowadzone są roboty we wszystkich branżach, prace wykończeniowe oraz układana jest masa bitumiczna. W rejonie węzła Gdańsk Południe w październiku 2024 roku wprowadziliśmy dużą zmianę w organizacji ruchu. Aktualnie kierowcy poruszają się wokół węzła Gdańsk Południe z wykorzystaniem zewnętrznych łącznic.
Od Chwaszczyna do Glincza wraz z obwodnicą Żukowa
W drugiej połowie czerwca kierowcy pojadą nowym fragmentem S7 od Chwaszczyna poprzez część węzła Żukowo, a następnie obwodnicą Żukowa do DK20 w Glinczu. W rejonie węzła Żukowo, na jednej z łącznic w kierunku Glincza, nastąpi zwężenie do jednego pasa na długości ok. 400 m. Dalej kierowcy będą mogli korzystać z dwóch jezdni obwodnicy Żukowa (po dwa pasy ruchu) aż do ronda w Glinczu. Połączenie obwodnicy Żukowa z DK7 w Lniskach planowane jest do końca tego roku.
Wraz z otwarciem pierwszego odcinka OMT zamkniemy tymczasowy bajpas łączący tzw. Trasę Chwaszczyńską z DK20. Kierowcy będą korzystać z ul. Profesora Brunona Synaka i ul. Rdestowej, umożliwiających poprzez węzeł Dąbrowa wjazd na S6. Jednocześnie kierowcy będą mogli skorzystać z węzła Miszewo oraz węzła Koleczkowo na S6, z którego ulicami Partyzantów Koleczkowskich, Dębową, Gdańską i Oliwską dojadą do Chwaszczyna. W obrębie węzła Chwaszczyno będziemy kończyć brakujące łącznice, umożliwiające bezpośredni wjazd i zjazd z S6 na OMT. Roboty będą realizowane w ramach tymczasowej organizacji ruchu przez okres ok. 3 miesięcy.
Prace na odcinku Żukowo - Gdańsk Południe
Między Żukowem i węzłem Gdańsk Południe prowadzone są prace wykończeniowe przy obwodnicy Żukowa oraz na styku z pierwszym odcinkiem OMT. Na węźle Żukowo oraz na odcinku w kierunku DK7 realizowane są roboty ziemne. Na węźle Lublewo Gdańskie funkcjonuje tymczasowy bajpas w rejonie drogi wojewódzkiej nr 221, gdzie trwają roboty przy obiektach inżynierskich oraz na trasie głównej. Kontynuowane są prace na odcinku leśnym, w miejscu, gdzie znajduje się estakada nad Radunią oraz Miejsce Obsługi Podróżnych Widlino.
Na węźle Gdańsk Południe trwają prace żelbetowe związane z budową wiaduktów oraz roboty przygotowawcze do wzmocnienia nawierzchni na S7 w kierunku Warszawy oraz przy poszerzeniu S6 na wylocie w kierunku Gdyni i Łodzi. Wykonywane są warstwy konstrukcyjne nawierzchni wewnątrz samego węzła i na poszczególnych łącznicach tymczasowego ronda.
Wyburzanie obiektu nad Obwodnicą Trójmiasta
W ramach prac między Żukowem i węzłem Gdańsk Południe od 24 maja (sobota, godz. 18.00) do 25 maja (niedziela, godz. 18.00) zamknięty zostanie fragment obwodnicy Trójmiasta na odcinku między węzłami Kowale i Gdańsk Południe.
Utrudnienia związane będą z wyburzeniem obiektu w ciągu ulicy Sadowej i Podgórnej nad S6. Na okres doby poprowadzony zostanie objazd z wykorzystaniem jednej jezdni OMT na odcinku od węzła Gdańsk Południe do węzła Lublewo Gdańskie (w miejscu funkcjonującego bajpasu) poprzez DW221 do węzła Kowale. By zminimalizować utrudnienia w obszarze zjazdu z OMT na bajpas oraz na obu rondach węzła Kowale, nastąpi ręczne kierowanie ruchem. 24-godzinny objazd zapewni utrzymanie wszystkich relacji – S6 w kierunku Gdyni/Szczecina, S7 w kierunku Elbląga/Gdańska/Warszawy i S6/A1 w kierunku Łodzi.
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej – nowy element S7
32-kilometrowa Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej połączy Południową Obwodnicę Gdańska i Trasę Kaszubską, tworząc zewnętrzną obwodnicę w stosunku do istniejącej już Obwodnicy Trójmiasta w ciągu S6. Ponadto na przebudowanym węźle Gdańsk Południe można będzie zjechać w kierunku autostrady A1, co zapewni kierowcom skomunikowanie z centralną i południową częścią kraju.
Ponadto obwodnica Żukowa wyprowadzi ruch tranzytowy z tego miasta. Rozpocznie się w miejscowości Glincz od ronda na skrzyżowaniu z DK20, przetnie S7 na węźle Żukowo i włączy się poprzez rondo w Lniskach do obecnej DK7.
Jeszcze pod koniec 2024 r. budowa S7 Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej otrzymała wsparcie ze środków UE z Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko (FEnIKS).
Wartość całej inwestycji to blisko 2,9 mld zł.
Parametry techniczne Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej:
Niniejsza strona korzysta z plików cookie
Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie.
Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług.
Korzystanie z plików cookie innych niż systemowe wymaga zgody. Zgoda jest dobrowolna i w każdym momencie możesz ją wycofać poprzez zmianę preferencji plików cookie. Zgodę możesz wyrazić, klikając „Zaakceptuj wszystkie". Jeżeli nie chcesz wyrazić zgód na korzystanie przez administratora i jego zaufanych partnerów z opcjonalnych plików cookie, możesz zdecydować o swoich preferencjach wybierając je poniżej i klikając przycisk „Zapisz ustawienia".
Twoja zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać, zmieniając ustawienia przeglądarki. Wycofanie zgody pozostanie bez wpływu na zgodność z prawem używania plików cookie i podobnych technologii, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Korzystanie z plików cookie ww. celach związane jest z przetwarzaniem Twoich danych osobowych.
Równocześnie informujemy, że Administratorem Państwa danych jest Agencja Rynku Energii S.A., ul. Bobrowiecka 3, 00-728 Warszawa.
Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych oraz mechanizmie plików cookie znajdą Państwo w Polityce prywatności.