„Będziemy chcieli, żeby proces rebrandingu przejętych stacji Lotos Paliwa na barwy MOL przebiegał sprawnie. Pierwsza stacja MOL powinna zacząć działać w styczniu przyszłego roku, a do końca 2024 roku nowe barwy powinno mieć ok. 80% stacji” – powiedział Ratatics dziennikarzom w Budapeszcie.
Jak wyjaśnił, pierwsza stacja pojawi się tak szybko, bo jest to obiekt, którego budowę rozpoczęła jeszcze Grupa Lotos, ale nie zdążył on zostać wyposażony w elementy identyfikacji wizualnej, stąd można będzie od razu zainstalować na nim logotypy MOL.
„Zdajemy sobie sprawę, że niektórzy franczyzobiorcy Lotos Paliwa mogą nie zdecydować się na kontynuowanie współpracy z MOL, ale szacujemy, że będzie to maksymalnie 5% z nich” – dodał.
Podkreślił, że MOL celowo zdecydował, iż w pierwszej kolejności rebranding obejmie stacje własne, żeby potem, w rozmowach z franczyzobiorcami na temat przedłużenia umowy, można było im pokazać, że to się opłaca i przedstawić konkretne dane dotyczące wzrostu sprzedaży po zmianie barw firmowych.
„Docelowo chcemy, żeby cała sieć MOL w Polsce funkcjonowała pod jedną marką MOL, co dotyczy również 83 stacji partnerskich na południu Polski, działających obecnie pod marką Slovnaft Partner” – zadeklarował Ratatics.
Szef detalu w Grupie MOL szacuje, że rebranding jednej stacji to koszt przeciętnie od 60 do 100 tys. euro, w zależności od tego, czy dana stacja wymaga jednocześnie modernizacji lub odświeżenia.
To oznacza, że łączna wartość inwestycji w zmianę barw firmowych polskiej sieci MOL może wynieść 30-50 mln euro, przy czym kwota ta nie uwzględnia kosztów wymiany wyposażenia wnętrz, niezbędnych do poniesienia wraz z wprowadzaniem na polski rynek marki Fresh Corner.
Węgierski koncern MOL prowadzi działalność w zakresie wydobycia i przerobu ropy naftowej (aktywa produkcyjne ma w 8 krajach, posiada też 4 rafinerie i 2 jednostki petrochemiczne). Od 2004 r. jest notowany na warszawskiej giełdzie.
Zobaczmy przy okazji
Orlen podał wyniki za III kwartał 2022
Niniejsza strona korzysta z plików cookie
Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie.
Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług.
Korzystanie z plików cookie innych niż systemowe wymaga zgody. Zgoda jest dobrowolna i w każdym momencie możesz ją wycofać poprzez zmianę preferencji plików cookie. Zgodę możesz wyrazić, klikając „Zaakceptuj wszystkie". Jeżeli nie chcesz wyrazić zgód na korzystanie przez administratora i jego zaufanych partnerów z opcjonalnych plików cookie, możesz zdecydować o swoich preferencjach wybierając je poniżej i klikając przycisk „Zapisz ustawienia".
Twoja zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać, zmieniając ustawienia przeglądarki. Wycofanie zgody pozostanie bez wpływu na zgodność z prawem używania plików cookie i podobnych technologii, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Korzystanie z plików cookie ww. celach związane jest z przetwarzaniem Twoich danych osobowych.
Równocześnie informujemy, że Administratorem Państwa danych jest Agencja Rynku Energii S.A., ul. Bobrowiecka 3, 00-728 Warszawa.
Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych oraz mechanizmie plików cookie znajdą Państwo w Polityce prywatności.