Budowa koncernu multienergetycznego daje nam siłę do dynamicznej ekspansji międzynarodowej i prowadzenia transformacji energetycznej w całym regionie. Już dzisiaj dysponujemy największą w Europie Środkowej siecią stacji paliw, która staje się wizytówką Grupy ORLEN. Konsekwentnie ujednolicamy markę na międzynarodowych rynkach, tak by ORLEN kojarzony był z szeroką ofertą najwyższej jakości usług energetycznych. To nie tylko uwalnianie synergii marketingowych i operacyjnych, ale także przygotowanie do potencjalnej ekspansji w nowych obszarach. Czechy, gdzie jesteśmy również liderem w zakresie rozwoju paliw alternatywnych, są doskonałym przykładem tego w jaki sposób chcemy pozycjonować markę ORLEN – mówi Daniel Obajtek, Prezes Zarządu ORLEN
Rebranding czeskich stacji paliw Grupy ORLEN rozpoczął się w 2019 roku i w ciągu najbliższych miesięcy wejdzie w finalną fazę. W drugiej połowie tego roku koncern planuje zmienić logotypy na około 300 stacjach. Tym samym do końca roku 370 z 436 czeskich stacji paliw będzie działało pod wspólną marką ORLEN. Na czeskich stacjach paliw koncern oferuje nie tylko paliwa tradycyjne, ale także szeroką gamę paliw alternatywnych, w tym ładowarek do aut elektrycznych i wodorowych. Pierwsze dwie stacje wodorowe są już dostępne w Pradze-Barrandov i Litvínovie, natomiast ładowarki elektryczne dostępne są na 61 stacjach. W tym roku rozpocznie się również montaż szybkich ładowarek o mocy 150kW na głównych trasach tranzytowych w Czechach.
Ujednolicanie marki na rynkach zagranicznych obejmuje również sprzedaż pozapaliwową. Od 2019 roku do sieci włączono blisko 100 nowych punktów ORLEN Stop.Cafe, które obecnie obejmują ponad 80% całej czeskiej sieci. Stanowią one ważne uzupełnienie formatu pozapaliwowego, który funkcjonuje również w Polsce, na Litwie i Słowacji. Wraz z rozwojem czeskiej sieci planowany jest także dalszy rozwój tego formatu.
Proces rebrandingu odbywa się zgodnie z rynkowymi uwarunkowaniami krajów, w których znajdują się stacje. Pod znakiem ORLEN działają wszystkie stacje na Litwie i Węgrzech oraz niemal wszystkie na Słowacji. Wszędzie tam, gdzie prowadzone są modernizacje i powstają nowe punkty, stosowana jest już marka ORLEN – tak dzieje się w Niemczech. Zgodnie z przyjętymi założeniami do 2030 roku wszystkie stacje ORLEN będą już działały pod wspólnym logo.
Polska, Czechy, Niemcy, Węgry, Litwa i Słowacja to kraje, w których Grupa ORLEN prowadzi swoje stacje paliw. Wkrótce ORLEN pojawi się na 7 rynku: w Austrii, gdzie do końca roku sfinalizuje zakup 266 stacji paliw.
Niniejsza strona korzysta z plików cookie
Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie.
Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług.
Korzystanie z plików cookie innych niż systemowe wymaga zgody. Zgoda jest dobrowolna i w każdym momencie możesz ją wycofać poprzez zmianę preferencji plików cookie. Zgodę możesz wyrazić, klikając „Zaakceptuj wszystkie". Jeżeli nie chcesz wyrazić zgód na korzystanie przez administratora i jego zaufanych partnerów z opcjonalnych plików cookie, możesz zdecydować o swoich preferencjach wybierając je poniżej i klikając przycisk „Zapisz ustawienia".
Twoja zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać, zmieniając ustawienia przeglądarki. Wycofanie zgody pozostanie bez wpływu na zgodność z prawem używania plików cookie i podobnych technologii, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Korzystanie z plików cookie ww. celach związane jest z przetwarzaniem Twoich danych osobowych.
Równocześnie informujemy, że Administratorem Państwa danych jest Agencja Rynku Energii S.A., ul. Bobrowiecka 3, 00-728 Warszawa.
Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych oraz mechanizmie plików cookie znajdą Państwo w Polityce prywatności.