KONTAKT: REDAKCJA@CIRE.PL
Nowoczesne papieskie auto, to prezent z okazji zbliżającego się Roku Jubileuszowego. Wyprodukowane specjalnie dla Papieża i wyposażone w napęd elektryczny, zostało mu przekazane w Watykanie przez delegację koncernu Mercedes-Benz, w skład której – na wyraźne życzenie papieża – oprócz dyrekcji i CEO koncernu Oli Källeniusa weszli specjaliści, którzy pracowali przy produkcji tego wyjątkowego pojazdu.
Wielki zaszczyt dla koncernu
Jak podkreślił Källenius, przekazanie Papieżowi nowego auta to „wielki zaszczyt”. Tym bardziej, że grupa Mercedes od blisko 100 lat zajmuje się produkcją papamobile. Pierwsze z nich, skonstruowane w Stuttgarcie, zostało przekazane Piusowi XI w 1930 r. Także dotychczasowy pojazd Franciszka, wykorzystywany m.in. podczas środowych audiencji ogólnych, należał do klasy G, choć posiadał jeszcze napęd benzynowy. „Zmierzamy w kierunku zerowej emisji spalin i wprowadzamy wiele produktów elektrycznych” – wyjaśnia dyrektor niemieckiego koncernu, podkreślając, że ten kierunek rozwoju będzie kontynuowany w najbliższych latach.
Jednym z pracowników Mercedesa, którzy spotkali się dziś z Papieżem, jest Peter Zotter, z fabryki w Graz. W rozmowie z mediami watykańskimi podkreślił, że okazja pracy przy papieskim pojeździe to zaszczyt, który prawdopodobnie więcej nie powtórzy się w jego zawodowej karierze.
Elektryczny, ręcznie wykonany i dostosowany do papieskich potrzeb
Papieski pojazd przygotowywany był przez około rok, we współpracy ze Stolicą Apostolską, tak, aby odpowiadał potrzebom Ojca Świętego. Dużą wagę przywiązano do zerowej emisji spalin, którą Watykan chce zastosować jako kryterium wyboru wszystkich swoich pojazdów do 2030 r. Elementy wyposażenia, takie jak np. obrotowy fotel, zostały wykonane ręcznie, a samochód został dostosowany do niewielkich prędkości, z jakimi Papież porusza się pomiędzy sektorami wśród wiernych.
„Mamy nadzieję, że dostarczy Ojcu Świętemu komfort odpowiedni do jego przemieszczania się” – mówi Zotter. Podobnie jak poprzednie, tak i to papamobile opatrzone jest tablicą rejestracyjną o numerze SCV1 i jest w kolorze białym. Po przekazaniu kluczyków, Franciszek przyjął dyrekcję i pracowników koncernu na krótkiej audiencji prywatnej.
Niniejsza strona korzysta z plików cookie
Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie.
Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług.
Korzystanie z plików cookie innych niż systemowe wymaga zgody. Zgoda jest dobrowolna i w każdym momencie możesz ją wycofać poprzez zmianę preferencji plików cookie. Zgodę możesz wyrazić, klikając „Zaakceptuj wszystkie". Jeżeli nie chcesz wyrazić zgód na korzystanie przez administratora i jego zaufanych partnerów z opcjonalnych plików cookie, możesz zdecydować o swoich preferencjach wybierając je poniżej i klikając przycisk „Zapisz ustawienia".
Twoja zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać, zmieniając ustawienia przeglądarki. Wycofanie zgody pozostanie bez wpływu na zgodność z prawem używania plików cookie i podobnych technologii, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Korzystanie z plików cookie ww. celach związane jest z przetwarzaniem Twoich danych osobowych.
Równocześnie informujemy, że Administratorem Państwa danych jest Agencja Rynku Energii S.A., ul. Bobrowiecka 3, 00-728 Warszawa.
Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych oraz mechanizmie plików cookie znajdą Państwo w Polityce prywatności.