Jak podano we wniosku jest ona odpowiedzialna za realizację projektu pn. Modernizacja infrastruktury kolejowej w Rejonie Przeładunkowym Małaszewicze na granicy Unii Europejskiej z Białorusią, poprzez budowę Parku Logistycznego Małaszewicze, który zgodnie z założeniami ma być największym i najnowocześniejszym punktem przeładunkowym w Europie. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., jako narodowy zarządca infrastruktury kolejowej, również jest zaangażowana w inwestycje obejmujące modernizację infrastruktury kolejowej w Rejonie Przeładunkowym Małaszewicze i tym samym przejęcie Cargotor sp. z o.o. doprowadzi do wywołania efektu synergii w ramach realizacji ww. inwestycji.
Zamiar nabycia przez PKP Polskie Linie Kolejowe wszystkich udziałów w kapitale zakładowym Cargotor wpisuje się w projektowaną koncepcję rozwoju Grupy Kapitałowej PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. oraz ma doprowadzić do uregulowania sytuacji prawnej w zakresie zarządzania siecią infrastruktury kolejowej w obszarze kolejowego przejścia granicznego Terespol – Brześć. Nabycie wszystkich udziałów w kapitale zakładowym spółki Cargotor umożliwić ma bowiem realizację inwestycji mającej na celu wykonanie wspomnianego wyżej projektu. Rozbudowa infrastruktury kolejowej w rejonie Małaszewicze ma strategiczne znaczenie w kontekście wzmocnienia konkurencyjności polskiego sektora logistycznego.
Zgodnie z projektowaną ustawą o zmianie ustawy o komercjalizacji i restrukturyzacji przedsiębiorstwa państwowego „Polskie Koleje Państwowe” oraz ustawy o Funduszu Kolejowym, nowelizacja ta umożliwi realizację inwestycji mającej na celu wykonanie projektu pn. Modernizacja infrastruktury kolejowej w Rejonie Przeładunkowym Małaszewicze na granicy UE z Białorusią oraz doprowadzi do zasadniczego wzrostu efektywności prowadzenia działalności gospodarczej w sektorze przewozów towarowych i logistyki.
Realizacja projektu poprzez przejęcie przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. kontroli nad Cargotor Sp. z o.o., w ramach realizacji zadań publicznych, jest szansą rozwoju dla wszystkich kolejowych przewoźników towarowych oraz operatorów terminali. Realizacja inwestycji będzie miała pozytywny wpływ na dochody Skarbu Państwa oraz przedsiębiorstw logistycznych ulokowanych w rejonie Parku Logistycznego Małaszewicze – podano w uzasadnieniu.
Sprawa w UOKiK jest w toku.
Niniejsza strona korzysta z plików cookie
Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie.
Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług.
Korzystanie z plików cookie innych niż systemowe wymaga zgody. Zgoda jest dobrowolna i w każdym momencie możesz ją wycofać poprzez zmianę preferencji plików cookie. Zgodę możesz wyrazić, klikając „Zaakceptuj wszystkie". Jeżeli nie chcesz wyrazić zgód na korzystanie przez administratora i jego zaufanych partnerów z opcjonalnych plików cookie, możesz zdecydować o swoich preferencjach wybierając je poniżej i klikając przycisk „Zapisz ustawienia".
Twoja zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać, zmieniając ustawienia przeglądarki. Wycofanie zgody pozostanie bez wpływu na zgodność z prawem używania plików cookie i podobnych technologii, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Korzystanie z plików cookie ww. celach związane jest z przetwarzaniem Twoich danych osobowych.
Równocześnie informujemy, że Administratorem Państwa danych jest Agencja Rynku Energii S.A., ul. Bobrowiecka 3, 00-728 Warszawa.
Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych oraz mechanizmie plików cookie znajdą Państwo w Polityce prywatności.