ELP zamówił w Stadlerze 30 lokomotyw EURO9000. Kontrakt na ich dostawę jest częścią umowy ramowej, która zakłada wyprodukowanie co najmniej 100 pojazdów kolejowych. Rail Force One zawarł z ELP umowę najmu full-lease i będzie pierwszym przewoźnikiem, który rozpocznie eksploatację nowego pojazdu. Firma rozpocznie przewozy z wykorzystaniem tej maszyny w połowie 2023 r.
Wielosystemowe elektrowozy EURO9000 umożliwiają pracę na liniach zasilanych prądem przemiennym i stałym. Lokomotywy dla ELP są wyposażone w elektroniczny system ryglowania drzwi, sterowanie manewrowe w kabinie oraz zdalne sterowanie radiowe. EURO9000 jest napędzana dwoma silnikami wysokoprężnymi Stage V o mocy 950 kW, które mogą być zasilane z sieci trakcyjnej, ale też olejem napędowym HVO w celu zapewnienia neutralności pod względem emisji CO2. Napęd diesla pozwoli lokomotywie na przejazd po liniach niezelektryfikowanych oraz umożliwi manewrowania na bocznicach i w terminalach. Silniki spalinowe o niskiej emisji CO2 zapewnią lokomotywie dodatkową moc na liniach z siecią trakcyjną 3 kV DC (np. w Polsce).
Lokomotywy EURO9000 zgodne z technicznymi specyfikacjami interoperacyjności. Mogą być eksploatowane na trasach międzynarodowych wzdłuż głównych europejskich korytarzy kolejowych. W podstawowej konfiguracji mogą być eksploatowane w Niemczech, Austrii, Szwajcarii, we Włoszech, Holandii i Belgii. W przyszłości pojazdy zostaną skonfigurowane do jazdy także w innych krajach.
Stadler informuje, że EURO9000 jest obecnie najpotężniejszą lokomotywą elektryczną na rynku europejskim. Przy mocy 9 MW i sile pociągowej 500 kN, w wielu przypadkach lokomotywa jest w stanie prowadzić składy, które zwykle potrzebują dwóch lokomotyw. Zastąpienie dwóch elektrowozów jednym przewoźnikom pozwoli obniżyć koszty.
Stadler robi krok naprzód w odpowiedzi na wyzwania stawiane przez kolejowy transport towarowy. EURO9000 oferuje operatorom interoperacyjną wielosystemową lokomotywę elektryczną, która umożliwia szybkie i transgraniczne operacje przez europejskie korytarze o ruchu mieszanym oraz transport dłuższych i cięższych pociągów za pomocą jednej lokomotywy – mówi Iñigo Parra, dyrektor generalny Stadler Valencia.
Inwestycje kolejowe, na CIRE obserwujemy zmiany w tej branży
1. PKP Energetyka opatentowała autorski algorytm sterowania magazynem energii
2. Agencja Rozwoju Przemysłu przejmie od PKP Cargo majątek fabryki w Gniewczynie
3. PLK zapewniają lepszy dostęp koleją do portów w Trójmieście
4. CIECH Cargo poszukuje pracowników kolejowych
5. ÖBB i Siemens Mobility prezentują nowe pociągi Nightjet
6. Pociąg o długości prawie 2 km spróbuje pobić rekord świata
7. Kolejne wagony PKP Intercity zostaną unowocześnione
Niniejsza strona korzysta z plików cookie
Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie.
Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług.
Korzystanie z plików cookie innych niż systemowe wymaga zgody. Zgoda jest dobrowolna i w każdym momencie możesz ją wycofać poprzez zmianę preferencji plików cookie. Zgodę możesz wyrazić, klikając „Zaakceptuj wszystkie". Jeżeli nie chcesz wyrazić zgód na korzystanie przez administratora i jego zaufanych partnerów z opcjonalnych plików cookie, możesz zdecydować o swoich preferencjach wybierając je poniżej i klikając przycisk „Zapisz ustawienia".
Twoja zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać, zmieniając ustawienia przeglądarki. Wycofanie zgody pozostanie bez wpływu na zgodność z prawem używania plików cookie i podobnych technologii, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Korzystanie z plików cookie ww. celach związane jest z przetwarzaniem Twoich danych osobowych.
Równocześnie informujemy, że Administratorem Państwa danych jest Agencja Rynku Energii S.A., ul. Bobrowiecka 3, 00-728 Warszawa.
Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych oraz mechanizmie plików cookie znajdą Państwo w Polityce prywatności.