Informacja na stronę
Drogi Użytkowniku,

Administratorem Twoich danych osobowych jest Agencja Rynku Energii S.A z siedzibą przy ul. Bobrowieckiej 3, 00-728 Warszawa, KRS: 0000021306, NIP: 5261757578, REGON: 012435148. W ramach odwiedzania naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO). Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszego serwisu, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta lub rejestracji do newslettera. Przetwarzamy dane, które podajesz, pozostawiasz lub do których możemy uzyskać dostęp w ramach korzystania z Usług.

Informacje dotyczące Administratora Twoich danych osobowych a także cele i podstawy przetwarzania oraz inne niezbędne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod wskazanym linkiem (tym linkiem). Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych z przyczyn związanych z Twoją szczególną sytuacją, po skutecznym wniesieniu prawa do sprzeciwu Twoje dane nie będą przetwarzane o ile nie będzie istnieć ważna prawnie uzasadniona podstawa do przetwarzania, nadrzędna wobec Twoich interesów, praw i wolności lub podstawa do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń. Twoje dane nie będą przetwarzane w celu marketingu własnego po zgłoszeniu sprzeciwu. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia na adres Inspektora Ochrony Danych Osobowych pod adres iod@are.waw.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd Agencji Rynku Energii S.A Wydawca portalu CIRE.pl
Przejdź do serwisu
drukuj
skomentuj
udostępnij:
Niemiecki rząd dofinansowuje dekarbonizację żeglugi przybrzeżnej

Niemiecki rząd dofinansowuje dekarbonizację żeglugi przybrzeżnej

Fot. Damen

Gerdes Green, spółka joint-verture Reederei Gerdes i Over-C. Reederei Gerdes współpracująca z Damen, otrzymała od niemieckiego rządu dotację na inwestycję w związku z zamówionymi statkami Damen Combi Freighter (CF) 3850, które mają zostać w wyposażone w nowoczesne, nisko- i zeroemisyjne rozwiązania dla żeglugi.

Wpisuje się to w politykę władz Niemiec odnośnie wspierania dekarbonizacji branży morskiej i związanych z tym przedsięwzięć, czytamy na gospodarkamorska.pl.

Dotacja została wręczona przez ministra transportu Volkera Wissinga podczas wydarzenia zorganizowanego w berlińskiej siedzibie Ministerstwie Cyfryzacji i Transportu. Dotacja ta była jedną z wielu przyznanych przedsiębiorstwom morskim w ramach dyrektywy Namkü, realizowanej przez niemiecki rząd. Jej celem jest modernizacja statków w celu ograniczenia emisji CO2 wytwarzanej przez żeglugę przybrzeżną kraju.

Gerdes Green jest spółką joint venture pomiędzy Reederei Gerdes i Over-C. Reederei Gerdes działa w segmencie żeglugi przybrzeżnej od 30 lat i przez ostatnie kilka lat obsługiwał siedem statków CF 3850 firmy Damen. Firma nawiązała współpracę z europejskim specjalistą od żeglugi przybrzeżnej i firmą czarterową Over-C, aby opracować flotę bezemisyjnych, zrównoważonych statków. Podejście spółki polega na opracowywaniu jednostek nawodnych wspólnie z podmiotami czarterującymi, dostosowując je do wymagań klientów.

Dzięki temu finansowaniu osiągnęliśmy znaczący kamień milowy w naszej strategii budowy floty neutralnej dla klimatu. Statki wniosą cenny wkład w naszą podróż mającą na celu zmniejszenie wpływu łańcuchów dostaw na środowisko, wyznaczając drogę do dekarbonizacji handlu żeglugą bliskiego zasięgu w Europie - podkreśliła Nicole Gerdes, partnerka zarządzająca w Gerdes Green

Informacja o planowanym przekazaniu dotacji na inwestycję pierwotnie została ogłoszona 4 października tego roku. Wiąże się ona z budowanym obecnie statkiem transportowym do żeglugi przybrzeżnej. Został on opracowany przez Damen, Gerdes Green oraz firmą czarterową Cargill. W wyniku przyznanej dotacji firma zainwestuje otrzymane środki w szereg opcji, które posłużą do dalszego zwiększenia wydajności statków proj. CF 3850. Wiąże się to z zastosowaniem układu napędowego zasilanego akumulatorowo, dzięki czemu jednostki będą mogły krótkoterminowo pływać w trybie całkowicie elektrycznym, przy zerowej emisji, choćby podczas zbliżania się do portów lub przepływania przez obszary zaludnione, zapewniając w ten sposób czyste powietrze. Ponadto statki będą również wyposażone w napęd wspomagany wiatrem w postaci składanych skrzydeł wentylacyjnych firmy Econowind. To innowacyjne urządzenie w kształcie skrzydła wykorzystuje wiatr, aby zapewnić dodatkową siłę napędową, zmniejszając zależność od silnika, a tym samym zmniejszając emisję gazów cieplarnianych. Będą mogły także pływać na biodieslu B100, co znacznie obniży emisję CO2. Co więcej, obejmą one przyłącze lądowe o mocy 130 kW, co wyeliminuje emisję gazów podczas dokowania statków.

Cieszymy się, że Gerdes Green otrzymała tę dotację, aby pomóc w zwiększeniu wydajności ich statków. Stanowi to potwierdzenie, że kroki, które podjęliśmy wspólnie z Gerdes Green i Cargill, są istotne i pomogą wesprzeć transformację energetyki morskiej. Jesteśmy dumni z tego, co osiągnęliśmy dzięki nowemu CF 3850. Wybraliśmy zasłużenie popularny statek i dostosowaliśmy go do przyszłości, stosując szereg sprawdzonych, niezawodnych technologii, które generują wymierne rezultaty - zaznaczył Remko Bouma dyrektor handlowy Damen Cargo Vessels.

Statki transportowe Damen CF 3850 są jednym z "towarów eksportowych" holenderskiego giganta stoczniowego, wykorzystywanym na całym świecie i stale dostosowywane do potrzeb klientów. W tym przypadku jest to wersja hybrydowa, przebudowana z użyciem najnowszych narzędzi i i wykorzystująca obliczeniową dynamikę płynów (Computational Fluid Dynamics, CFD) oraz znacznie obniżając opór statku w wodzie.  Wśród technologii jest także platforma zdalnego monitorowania Damen Triton, połączony z systemami na całym statku i zapewniający informacje zwrotne na temat ich wydajności. W ten sposób Damen może na podstawie otrzymanych danych ocenić stan wydajności wyposażenia i umożliwić dalszą poprawę projektu, zapewniając jego dalszy rozwój w kolejnych generacjach statków.

Dofinansowanie takich przedsięwzięć jak to wpisuje się w opublikowany w czerwcu tego roku dokument niemieckiej Narodowej Strategii Bezpieczeństwa, będący efektem m.in. przedłużającego się konfliktu na Ukrainie i zachowania bezpieczeństwa energetycznego państwa, wyraźnie źle znoszącego polityczną decyzję o zamknięciu elektrowni jądrowych. Wiąże się też z nowelizacją z 26 lipca tego roku Krajowej strategii wodorowej (Nationale Wasserstoffstrategie), która określa główne kierunki, założenia i instrumenty wsparcia polityki władz na rzecz rozwoju gospodarki wodorowej. Zawiera ona pewne zmiany po trzech latach od jej ogłoszenia, gdy zaszły gwałtowne zmiany geopolityczne w związku z pandemią COVID-19, jak i wojną na Ukrainie. W zaktualizowanej strategii zdefiniowano cztery obszary działania wraz z zaplanowanymi do realizacji w krótkim (w bieżącym roku 2023) i średnim okresie (2024–2026) instrumentami, jak zapewnienie dostępności niskoemisyjnego wodoru (w 2030 roku konsumpcja wodoru w Niemczech ma wynieść 95–130 TWh), budowa infrastruktury wodorowej (w tym sieci wodorowej o długości ok. 1800 km, opartej na już istniejących gazociągach), promocja stosowania wodoru w określonych obszarach gospodarki (zarówno w przemyśle, jak i transporcie, w tym morskim), a także tworzenie sprzyjających warunków ramowych (prawnych i regulacyjnych) dla rozwoju krajowej gospodarki wodorowej. Stąd też władze dążą wspierają różne inwestycje sprzyjające zwiększaniu produkcji wodoru i innych zielonych paliw w kraju, widząc potrzebę szybszego odejścia od węgla, działając na rzecz dekarbonizacji gospodarki.



Ułatwiamy znalezienie ciekawych analiz na CIRE

1. Materiały problemowe o energetyce i OZE
kliknij w tym miejscu >>>Link<<<

2. Komentarze dotyczące aktualnych wydarzeń geopolitycznych
kliknij w tym miejscu >>>Link<<<

3. Raporty branżowe, sytuacja w kluczowych sektorach
kliknij w tym miejscu >>>Link<<<

4. Wideo rozmowy o transformacji energetycznej
kliknij w tym miejscu >>>Link<<<

5. Branżowe wydawnictwa Agencji Rynku Energii
wybieramy i zamawiamy >>>Link<<<


Zapraszamy do obserwowania CIRE na | Twitter | Linkedin | YouTube

Artykuł powstał bez wsparcia narzędzi sztucznej inteligencji. Wydawca portalu CIRE zgadza się na włączenie publikacji do szkoleń treningowych LLM.
Autor
alt
Janusz Pietruszyński

Redaktor Naczelny CIRE

Analityk i komentator gospodarczy

Twitter | LinkedIn


Komentarze dla innych mediów, prowadzenie wydarzeń

j.pietruszynski@cire.pl

KOMENTARZE
Bądź na bieżąco
Podając adres e-mail wyrażają Państwo zgodę na otrzymywanie treści marketingowych w postaci newslettera pocztą elektroniczną od Agencji Rynku Energii S.A z siedzibą w Warszawie.
ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA
altaltalt
Więcej informacji dotyczących przetwarzania przez nas Państwa danych osobowych, w tym informacje o przysługujących Państwu prawach, znajduje się w polityce prywatności.
©2002-2021 - 2025 - CIRE.PL - CENTRUM INFORMACJI O RYNKU ENERGII

Niniejsza strona korzysta z plików cookie

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie.

Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług.

Korzystanie z plików cookie innych niż systemowe wymaga zgody. Zgoda jest dobrowolna i w każdym momencie możesz ją wycofać poprzez zmianę preferencji plików cookie. Zgodę możesz wyrazić, klikając „Zaakceptuj wszystkie". Jeżeli nie chcesz wyrazić zgód na korzystanie przez administratora i jego zaufanych partnerów z opcjonalnych plików cookie, możesz zdecydować o swoich preferencjach wybierając je poniżej i klikając przycisk „Zapisz ustawienia".

Twoja zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać, zmieniając ustawienia przeglądarki. Wycofanie zgody pozostanie bez wpływu na zgodność z prawem używania plików cookie i podobnych technologii, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Korzystanie z plików cookie ww. celach związane jest z przetwarzaniem Twoich danych osobowych.

Równocześnie informujemy, że Administratorem Państwa danych jest Agencja Rynku Energii S.A., ul. Bobrowiecka 3, 00-728 Warszawa.

Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych oraz mechanizmie plików cookie znajdą Państwo w Polityce prywatności.