KONTAKT: REDAKCJA@CIRE.PL
Porsche, producent samochodów sportowych, zainicjował projekt demonstracyjny, a ponadto będzie wykorzystywał e-paliwa we własnych autach z silnikiem spalinowym.
Michael Steiner, członek zarządu Porsche AG ds. badań i rozwoju, powiedział: „Od chwili powstania Porsche naszej firmie towarzyszy pionierski duch. Właśnie to nas napędza – rozwijamy się dzięki innowacjom. Uważamy się też za pionierów, jeśli chodzi o paliwa odnawialne, i chcemy dalej napędzać postęp w tej dziedzinie. Wpisuje się to w naszą klarowną, kompleksową strategię zrównoważonego rozwoju. Oznacza to, że już w 2030 roku Porsche jako całość może być neutralne pod względem emisji CO2 netto. Paliwa wytwarzane przy użyciu energii odnawialnej mogą pomóc nam to osiągnąć. Nasza ikona, 911, wyjątkowo dobrze nadaje się do wykorzystania e-paliw. Ale to samo dotyczy naszych ukochanych modeli historycznych – bo około 70 proc. wszystkich wyprodukowanych Porsche nadal jeździ po drogach. Nasze testy paliw odnawialnych idą bardzo pomyślnie. E-paliwa umożliwią zmniejszenie emisji CO2 z paliw kopalnych w silnikach spalinowych nawet o 90 proc. Zamierzamy między innymi stosować pierwsze paliwo z Chile w naszych samochodach wyścigowych w przyszłym sezonie Porsche Mobil 1 Supercup”.
Chile wyznaczyło sobie ambitne cele w ramach Narodowej Strategii Zielonego Wodoru. Plany zakładają, że do 2025 roku moc elektrolizera wyniesie 5 gigawatów (GW), a do 2030 r. wzrośnie do 25 GW. Celem jest produkcja najtańszego wodoru na świecie i przekształcenie kraju w wiodącego eksportera ekologicznego wodoru oraz jego pochodnych.
Projekt Haru Oni wykorzystuje warunki klimatyczne panujące w prowincji Magallanes na południu Chile. Są one doskonałe pod kątem generowania energii wiatrowej. Tani prąd z wiatru posłuży do produkcji paliwa praktycznie neutralnego pod względem emisji CO2. W pierwszym etapie elektrolizery rozdzielają wodę na tlen i zielony wodór za pomocą energii wiatrowej. Następnie CO2 jest filtrowany z powietrza i łączony z zielonym wodorem w celu wytworzenia syntetycznego metanolu, który zostaje z kolei przekształcony w e-paliwo. Pilotażowy zakład ma rozpocząć produkcję w połowie 2022 roku. Oprócz Siemens Energy, Porsche i HIF w projekcie Haru Oni uczestniczą Enel, ExxonMobil, Gasco oraz ENAP.
Dodatkowe informacje o projekcie można znaleźć na stronie www.siemens-energy.com/haru-oni.
Niniejsza strona korzysta z plików cookie
Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie.
Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług.
Korzystanie z plików cookie innych niż systemowe wymaga zgody. Zgoda jest dobrowolna i w każdym momencie możesz ją wycofać poprzez zmianę preferencji plików cookie. Zgodę możesz wyrazić, klikając „Zaakceptuj wszystkie". Jeżeli nie chcesz wyrazić zgód na korzystanie przez administratora i jego zaufanych partnerów z opcjonalnych plików cookie, możesz zdecydować o swoich preferencjach wybierając je poniżej i klikając przycisk „Zapisz ustawienia".
Twoja zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać, zmieniając ustawienia przeglądarki. Wycofanie zgody pozostanie bez wpływu na zgodność z prawem używania plików cookie i podobnych technologii, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Korzystanie z plików cookie ww. celach związane jest z przetwarzaniem Twoich danych osobowych.
Równocześnie informujemy, że Administratorem Państwa danych jest Agencja Rynku Energii S.A., ul. Bobrowiecka 3, 00-728 Warszawa.
Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych oraz mechanizmie plików cookie znajdą Państwo w Polityce prywatności.