Informacja na stronę
Drogi Użytkowniku,

Administratorem Twoich danych osobowych jest Agencja Rynku Energii S.A z siedzibą przy ul. Bobrowieckiej 3, 00-728 Warszawa, KRS: 0000021306, NIP: 5261757578, REGON: 012435148. W ramach odwiedzania naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO). Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszego serwisu, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta lub rejestracji do newslettera. Przetwarzamy dane, które podajesz, pozostawiasz lub do których możemy uzyskać dostęp w ramach korzystania z Usług.

Informacje dotyczące Administratora Twoich danych osobowych a także cele i podstawy przetwarzania oraz inne niezbędne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod wskazanym linkiem (tym linkiem). Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych z przyczyn związanych z Twoją szczególną sytuacją, po skutecznym wniesieniu prawa do sprzeciwu Twoje dane nie będą przetwarzane o ile nie będzie istnieć ważna prawnie uzasadniona podstawa do przetwarzania, nadrzędna wobec Twoich interesów, praw i wolności lub podstawa do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń. Twoje dane nie będą przetwarzane w celu marketingu własnego po zgłoszeniu sprzeciwu. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia na adres Inspektora Ochrony Danych Osobowych pod adres iod@are.waw.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd Agencji Rynku Energii S.A Wydawca portalu CIRE.pl
Przejdź do serwisu
2018-09-21 00:00
drukuj
skomentuj
udostępnij:
Scania zaprezentowała pierwszy na świecie autokar zasilany LNG

Scania zaprezentowała pierwszy na świecie autokar zasilany LNG

Podczas targów IAA Commercial Vehicle w Hanowerze Scania zaprezentowała autobus Interlink Medium Decker, zasilany skroplonym gazem ziemnym (LNG). Pojazd posiada zasięg do 1000 kilometrów. Szwedzki producent informuje, że nowy model to pierwszy na świecie autokar dalekobieżny zasilany LNG.

Jak powiedziała Karin Radström, szef działu autobusów Scania CV AB: "Operatorzy autobusów miejskich i podmiejskich, mający świadomość konieczności ograniczenia emisji CO2 mogą skorzystać z wielu rozwiązań, kiedy stają przed wyborem odpowiedniego pojazdu. Jednak dla rynku podróży dalekobieżnych istnieje znacznie mniej możliwości. Ze względu na to, że LNG staje się coraz bardziej dostępny w Europie i w innych częściach świata, jest to realna alternatywa".

Scania podaje, że wykorzystanie LNG w transporcie może przyczynić się do obniżenia emisji CO2 o 20 proc., a jednocześnie znacznie zmniejszyć emisję tlenku azotu i cząstek stałych. Dodatkowo poziomy hałasu wytwarzane przez pojazdy napędzane gazem ziemnym są niższe niż ich odpowiedników z silnikami Diesla. Niektóre kraje zaczynają również oferować skroplony biogaz, który przyczynia się do ograniczenia emisji dwutlenku węgla o 90 proc.

Temat przewodnim na stoisku Scania podczas tegorocznych targów IAA jest zrównoważony rozwój. Cała zaprezentowana na targach linia autobusowa Scania jest zasilana paliwami alternatywnymi - począwszy od hybrydy Scania Citywide LE Suburban, a kończąc na autobusie Scania Interlink High Decker zasilanym uwodornionym olejem roślinnym (HVO). Dla odwiedzających targi udostępniony został zasilany elektrycznie autobus Citywide Low Floor, który obecnie jest eksploatowany w normalnych warunkach ruchu miejskiego w mieście Östersund na północy Szwecji.

Ponadto, Scania prezentuje w Hanowerze hybrydowy ciągnik siodłowy typu plug-in (PHEV) oraz bliźniaczy model z "klasycznym" napędem hybrydowym, niedającym możliwości doładowania akumulatorów z zewnętrznego źródła energii elektrycznej. W obu pojazdach może być wykorzystywana aplikacja Scania Zone, pozwalająca na sprostanie ograniczeniom odnośnie emisji hałasu, CO2 oraz prędkości, obowiązującym na określonych obszarach.

Maria Johansson, pełniąca obowiązki dyrektora produktów miejskich Scania Trucks, powiedziała: "W Scania zamierzamy w dalszym ciągu podążać ścieżką eMobility, oferując rozwiązania dostępne tu i teraz, o własnościach, które będą wspierać klientów w miastach w zakresie zrównoważonego transportu już od pierwszego dnia ich użytkowania. Na początku przedstawiamy wersję HEV, odmiana PHEV pojawi się rok później. Klienci Scania otrzymują rozwiązanie z solidnym podwoziem, z odzyskiem energii i zerową emisją spalin. Tym samym, mogą być spokojni o zasięg pojazdu i korzystny całkowity koszt użytkowania".

Nowe, hybrydowe pojazdy ciężarowe Scania są napędzane 5-cylindrowym, rzędowym silnikiem DC09. Jednostka, która może być zasilana olejem napędowym lub HVO (uwodorniony olej roślinny) współpracuje z silnikiem elektrycznym o mocy 130 kW (177 KM) i momencie obrotowym 1050 Nm. Baterie litowo-jonowe o pojemności 7,4 kWh w odmianie PHEV mogą być naładowane z mocą 22 kW w ciągu 20 minut. Zasięg pojazdu w trybie zeroemisyjnym ma wynosić w normalnych warunkach drogowych 10 km.

Zamówienia na hybrydę Scania HEV zostaną otwarte w listopadzie 2018 r., wersja PHEV będzie dostępna w 2019 roku.
Artykuł powstał bez wsparcia narzędzi sztucznej inteligencji. Wydawca portalu CIRE zgadza się na włączenie publikacji do szkoleń treningowych LLM.
KOMENTARZE
©2002-2021 - 2025 - CIRE.PL - CENTRUM INFORMACJI O RYNKU ENERGII

Niniejsza strona korzysta z plików cookie

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie.

Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług.

Korzystanie z plików cookie innych niż systemowe wymaga zgody. Zgoda jest dobrowolna i w każdym momencie możesz ją wycofać poprzez zmianę preferencji plików cookie. Zgodę możesz wyrazić, klikając „Zaakceptuj wszystkie". Jeżeli nie chcesz wyrazić zgód na korzystanie przez administratora i jego zaufanych partnerów z opcjonalnych plików cookie, możesz zdecydować o swoich preferencjach wybierając je poniżej i klikając przycisk „Zapisz ustawienia".

Twoja zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać, zmieniając ustawienia przeglądarki. Wycofanie zgody pozostanie bez wpływu na zgodność z prawem używania plików cookie i podobnych technologii, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Korzystanie z plików cookie ww. celach związane jest z przetwarzaniem Twoich danych osobowych.

Równocześnie informujemy, że Administratorem Państwa danych jest Agencja Rynku Energii S.A., ul. Bobrowiecka 3, 00-728 Warszawa.

Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych oraz mechanizmie plików cookie znajdą Państwo w Polityce prywatności.