KONTAKT: REDAKCJA@CIRE.PL
PSC to magazyn energii elektrycznej z 96 modułami ogniw akumulatorów z modeli ID. i ID.4 o łącznej pojemności netto 570 kWh. Obiekt składa się z czterech stacji ładowania, każda o mocy 150 kW.
Akumulatory z ID.3 i ID.4
Zaletą tego rozwiązania jest możliwość zbudowania infrastruktury szybkiego ładowania niemal wszędzie, także w miejscach, w których budowa stacji o dużej mocy jest niemożliwa. Takie magazyny można wykorzystać np. na osiedlach mieszkaniowych. Wykorzystane w nich moduły ogniw były wcześniej używane jako akumulatory w przedprodukcyjnych egzemplarzach modeli ID.3 i ID.4, a teraz zyskały drugie życie. W ramach pilotażowego projektu Volkswagena w Saksonii marka zaprezentowała swoje możliwości, które znacząco wykraczają poza produkcję pojazdów elektrycznych. W realizację projektu zaangażowane były również dwie firmy z centralnych Niemiec – AW Automotive i Automotive Research.
Szansa dla rozwoju sieci
Ponowne wykorzystanie akumulatorów jest niezwykle ważne w kontekście szybkiego rozwoju elektromobilności. Dzięki magazynowi PSC w Zwickau Volkswagen pokazał praktyczny i niedrogi sposób na drugie życie dla wyeksploatowanych akumulatorów samochodów elektrycznych. Taki magazyn może być wykorzystany w każdym miejscu, gdzie moc przyłącza jest niewystarczająca do zasilenia stacji ładowania o dużej mocy. To oznacza, że tempo powstawania sieci stacji szybkiego ładowania może dzięki temu rozwiązaniu znacznie się zwiększyć – powiedziała Karen Kutzner, odpowiedzialna za finanse i kontroling Volkswagena w Saksonii.
Tanio i bez obciążania sieci
Magazyn energii PSC to znacznie tańsza alternatywa dla tradycyjnej stacji ładowania z transformatorem. Jest on w stanie dostarczyć dużą ilość energii w krótkim czasie bez przeciążania lokalnej sieci energetycznej. Kolejnym plusem jest fakt, że tymczasowe magazynowanie energii pozwala uniknąć wysokich kosztów, które w standardowych stacjach są generowane także w trybie czuwania, nawet gdy żaden pojazd nie jest ładowany. Taki bank energii może zatem w przyszłości umożliwić budowę infrastruktury ładowania o dużej mocy w miejscach, w których dotychczas możliwe było jedynie ładowanie prądem przemiennym do 11 kW, na przykład na osiedlach mieszkaniowych. W przypadku parków szybkiego ładowania z ładowarkami dużej mocy (HPC) instaluje się zwykle stacje transformatorowe z podłączeniem do potężnej sieci średniego napięcia, które pracują 24 godziny na dobę i wymagają znacznych inwestycji. Towarzyszy temu średni czas ładowania wynoszący zaledwie kilka godzin dziennie.
Trzy parki docelowo
Park ładowania przy zachodniej bramie zakładu w Zwickau składa się z czterech stacji ładowania, każda o mocy 150 kW, tę wartość można podzielić na dwa stanowiska po 75 kW każde. Dzięki temu można ładować jednocześnie do ośmiu pojazdów. Energia elektryczna pochodzi między innymi z sąsiedniej elektrowni słonecznej. Ponieważ Volkswagen w Saksonii od 2017 roku zaopatruje się w energię odnawialną, wszystkie pojazdy są więc ładowane w 100% energią z takich źródeł.
Do końca bieżącego roku na terenie zakładu będą działać trzy takie parki szybkiego ładowania.
Branżyści odwiedzający CIRE czytają również
🔺 Raport specjalny CIRE - wszystko o kryzysie energetycznym na świecie
1. Nowy pomysł rządu to jednorazowy dodatek węglowy w wysokości 3 tys. zł
2. Premier ostrzega, węgla może być za mało
3. Anna Łukaszewska-Trzeciakowska wiceministrem klimatu i środowiska
4. CIRE rozmawia o gazie i atomie w unijnej taksonomii
5. Enea rozpoczyna proces wyboru wykonawcy bloków gazowo-parowych w Elektrowni Kozienice
6. Baltic Power zabezpieczył umowę na transport i instalację morskich turbin wiatrowych
7. Premier potwierdza jesienny termin uruchomienia Baltic Pipe
8. S7 z Warszawy do Gdańska z nowymi odcinkami dwupasmówki
9. Czy będą chętni do udziału w nadchodzących aukcjach OZE?
10. Barometr rynku pracy - sprawdzamy gdzie są wakaty w energetyce
🔺 Zapraszamy do obejrzenia ciekawych wideo rozmów CIRE na YouTube
Niniejsza strona korzysta z plików cookie
Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie.
Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług.
Korzystanie z plików cookie innych niż systemowe wymaga zgody. Zgoda jest dobrowolna i w każdym momencie możesz ją wycofać poprzez zmianę preferencji plików cookie. Zgodę możesz wyrazić, klikając „Zaakceptuj wszystkie". Jeżeli nie chcesz wyrazić zgód na korzystanie przez administratora i jego zaufanych partnerów z opcjonalnych plików cookie, możesz zdecydować o swoich preferencjach wybierając je poniżej i klikając przycisk „Zapisz ustawienia".
Twoja zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać, zmieniając ustawienia przeglądarki. Wycofanie zgody pozostanie bez wpływu na zgodność z prawem używania plików cookie i podobnych technologii, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Korzystanie z plików cookie ww. celach związane jest z przetwarzaniem Twoich danych osobowych.
Równocześnie informujemy, że Administratorem Państwa danych jest Agencja Rynku Energii S.A., ul. Bobrowiecka 3, 00-728 Warszawa.
Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych oraz mechanizmie plików cookie znajdą Państwo w Polityce prywatności.